بخورنخورهای ماه مبارک رمضان

بخورنخورهای ماه مبارک رمضان
بخور و نخور های ماه مبارک رمضان
دوست متناسب من سلام امیدوارم حالت عالی باشه.
ماه مبارک رمضان فرارسیده و خیلی‌ها دغدغه اینو دارن که توی این ماه چی کار کنند که وزنشون رو بتونند ایده ال کنند و علاوه براون بتونند در طول روز احساس گرسنگی و تشنگیشون رو به حداقل برسونند.

اولین نکته‌
بخور و نخور های ماه مبارک رمضان که باید بهتون بگم اینه که!
اول سخت نگیرید به خودتون هرچقدر برای خودتون این مسئله رو از نظر ذهنی راحت‌تر بگیرید توی این ماه میتونید خیلی راحت و با آرامش پیش برید.

معمولاً دوسه روز اولش سخته ولی بعدش بهش عادت می‌کنید اما یه سری نکات هست که خیلی بهت کمک میکنه که در طول ماه مبارک رمضان با موفقیت پیش بری …

اولین نکته (پرخوری نکردنه)
متأسفانه خیلی از افراد در طول این ماه پرخوری می‌کنند!

یعنی حدود پانزده ساعت گرسنه بوده و بعد که افطار فرا میرسه حمله میکنه به غذا! و این کاملاً اشتباهه شما در طول یازده ماه گذشته که روزه نبودید مطمئناً یه پرخوری‌های داشتی!

مطمئناً تو طول کرونا امکان داره وزنت بالا رفته باشه پس به خودت بگو من در طول ماه مبارک رمضان بهتره که آن هارو جبران کنم.

ذخایر چربی به‌اندازه‌ای هست که اگر سه ماه هم شما روزه بگیری هیچ اتفاقی برات نمیفته فقط اون چربی‌های اضافه آروم، آروم از بدن شما دفع میشن پس یه فرصت استثنایی ببینو و با خودت صحبت کن بگو من انرژی کافی دارم و نیازی به غذای اضافی ندارم.

پس در افطار حتماً حتماً سعی کنید به‌اندازه بخورید.

به نظر من با خوردن ده قاشق یا حتی کمتر از هر غذایی احساس سیری را شما خواهید داشت. اما خیلی مهمه که شما بتونید در طول این ماه بدنتون رو پر آب کنید!

چگونه آب را در بدن نگه داریم؟
برای نگه داشتن آب در بدن بهترین حالت اینه که شما از زمان افطار تا سحری بتونید هر نیم ساعت یا یک ساعت از نوشیدنی‌های سالم استفاده کنید خیلی‌ها متأسفانه شروع می‌کنند به مصرف چای پیش از حد و غافل‌اند از اینکه:

این مقاله را از دست ندهید:
لاغری سریع اما صحیح و بدون بازگشت وزن
چای و نوشیدنی‌هایی که کافئین دارن آب بدن شمارا دفع می‌کنند.

پس بهتره که این نوشیدنی‌ها کمتر استفاده بشه در حد یکی دو یاسه استکان چای کافیه

ولی هر ده دقیقه یک ربع سعی کنید نصف لیوان آب جرعه‌جرعه بنوشید که این میزان آبی که شما در طول پانزده ساعت روزه‌داری دریافت نکرده‌اید رو در طول افطار تا سحر بتونید جذبش کنید.

بهتون توصیه می‌کنم از خوردن غذاهایی که خیلی شور یا خیلی شیرین هستند در وعدی سحری خودداری کنید چون این غذا همون طور که از اسمش مشخصه هر چیزی که خیلی داشته باشه میتونه به بدن به مرور زمان آسیب برسونه غذاهای ملایم رو استفاده کنید در وعدی سحری سعی کنید که بیشتر از غذاهای آبدار استفاده کنید سوپ‌ها خیلی خوب هستند!

اصلاً نگران گرسنگی نباشید!
اصلاً نگران گرسنگی نباشید بدن شما خیلی راحت میتونه بعد از گذشته دوسه ساعت که گرسنه هستید شروع کنه به سوزاندن چربی‌ها که بهش میگن لیپوژنز و انرژی بدن شمارو تأمین خواهد کرد پس نگران نباشید در وعده سحری حتماً از غذاهای آبدار استفاده کنید.

از سبزیجات استفاده کنید
از سبزیجات استفاده کنید و آب را به میزان کافی میل کنید.

مصرف میوه رو حتماً داشته باشید ولی بازهم میگم زیاده‌روی نکنید دوسه دونه میوه کفایت میکنه

این‌که بعضی‌ها میشنین ده تا میوه میخورن این بیش از نیاز بدنه

اینو یادت باشه و در کل میخوام بهتون بگم که این ماه یک ماه عالی هست برای اینکه شما بتونید بدن خودتون رو سالم کنید نه برعکس خیلی‌ها در طول ماه مبارک رمضان چون کم آب میخورن و زیاد غذا میخورن یسری اتفاقات در بدنشون رخ میده که متأسفانه بعدش بایک افزایش وزن عجیب‌وغریب روبه‌رو میشن.
پس مواظب باش از این فرصت استفاده کن نگران نباش و با قدرت پیش برو

موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *