تاثیر کلام و افکار بر لاغری

گاهی اوقات فرایندهای بسیار ساده که تصورمیشه هیچ جایگاهی در مسیر فکری ما ندارند اتفاقا برعکس عمل کرده و تاثیر غیر قابل انکاری دارند . جمله ای مثبت هست که به انسان انگیزه میده و جملیه ای منفی و اثری …. و این همان تاثیر کلام و افکار بر سیر لاغری  ما .

آيا کاهش وزن و لاغری راز دارد؟

من وحید خانی کارشناس تغذیه و سلامت در این مطلب سعی دارم تا حد امکان شما را با این راز آشنا کنم .

هدفهای انسان بدون شک با قدرت ذهن قابل دستیابی است و برای رسیدن به این قدرت بیکران هیچ محدودیتی ندارید . اگر اندکی برای آن وقت و ایمان به‌خرج دهید ظهور آن را شاهد خواهید بود .

تنها کافیست روزی نیم ساعت برای این کار زمان تنظیم کنید و ذهن خود را از افکار منفی پاک و بر روی اهداف و افکار مثبت تمرکز نمایید. اگر می خواهید لاغر شوید به این موضوع فکر و تمرکز کنید. ذهن نیمه هوشیار شما ، طبق نقشه و تصوری که شما دارید پیش می‌رود و بر اساس نقشه لاغر شدن عمل می کند. به این موضوع ایمان داشته باشید چون خیلی از افراد به کمک شیوه لاغری با نیروی ذهن جواب گرفته‌اند

همیشه این رو در نظر داشته باشید که عوامل تأثیرگذار بسیار ساده هستن و چون بسیار ساده هستن جدی گرفته نمی شن. به این جمله فکر کنید: هر چه میخورم چاق میشوم ، تغذیه من کاملا به چربی تبدیل میشه .

برای اینکه از تفکر به شکل مثبت استفاده کنیم باید آن را به این شکل تغییر دهیم : غذایی که میخورم باعث سلامتی و شادابی من میشود . همین جر و بحث و گفتگوی ذهنی با خودمان کلی مسیر ما را تغییر میدهد کلمات و اندیشه هایی که به ذهنمون میان ، بسیار مهم هستن.

ذهن ما فرقی بین افکار مثبت و منفی قائل نمیشود و  هر آنچه که ما به آن عادت داریم و به آن فکر می کنیم را پیش می گیردبرخی از افراد را در اطرافمان می بینیم که اضافه وزن دارند و خیلی از راه های لاغر شدن را امتحان کرده اند. اما زمانی که سر صحبت آنها می نشینیم، می گویند که با اینکه این همه تلاش کردند یا به نتیجه دلخواهی نرسیدند یا کاهش وزن آنها موقتی بوده و بعد از چند وقت دوباره با افزایش وزن روبه‌رو شده‌اند

میدانید چرا ؟

ذهن و فکر این افراد با تصور چاق شدن پر شده و یاد گرفته هر کاری که میکند نتیجه آن اضافه وزن و چاقی است .خیلی از ما در سیر کاهش وزن شاهد تاثیر کلام و افکار بر لاغری بوده ایم

توصیه می‌کنیم روش لاغری با نیروی ذهن را امتحان و زندگی جدید را برای خود رقم بزنید.

تصویر لاغری از خود در ذهن داشته باشید

آیا تا به حال به این فکر نکرده اید که قدرت ذهن حتی روی سوخت و ساز بدن شما هم میتواند تاثیر گذار باشد . وقتی مدام خودتان را لاغر تصور میکنید پیامی به مغز  ارسال میکنید که روی سطح انرژی و انگیزه و سوخت و ساز شما تاثیر میزاره.

حال این راه را امتحان کنید و ساعاتی از روز را با این تصور بگذرانید و خود را با اندام ایده آل و لباس دلخواهتان مصور شوید .دنیای شما چقدر تغییر کرده یه جهان بینظیر خواهید داشت درسته ؟

هیچ گاه خود را در محدودیت غذایی نگذارید غذاهایی که دوست دارید را بخورید

این ذهن شماست که تکلیف غذای شما را برای نتیجه چاقی یا لاغری معین میکند پس تفکر خود را قوی کنید و غذای مورد علاقه خود را بخورید نتیجه فوق العاده آن را جشن خواهید گرفت .

غذا را دشمن خود ندانید

وقتی از غذا فرار میکنید غذا برای شما جذاب و جذاب تر میشود جنگ بین خواسته هاتون و مقاومت برای کنترل، میتونه فرسایشی باشه. وقتی که شما با غذا آشتی میکنید و یاد می گیرید که به هوش طبیعی بدنتون اعتماد کنید، دیگه برای عدم پیروی از میل طبیعی احساس گناه نمیکنید.  نکته مهم اینه که در این مواقع احساس می کنید مزه ها هم تغییر کردن.

عجله ای برای غذا خوردن نداشته باشید

برای غذا خوردن خود زمان بگذارید و آن را یک اصل اساسی در بین کارهای روزانه خود بدانید . لقمه رو کامل بجوید. مزه غذا را حس کنید و با آن ارتباط برقرار کنید .  با این روش به جای اینکه غذا رو مثل پر کردن جایی با بیل، در معده ی خودتون سرازیر کنید، هر لقمه رو هوشیارانه انتخاب می کنید و اون رو وارد معدتون میکنید.

در ادامه نظر یکی از مراجعین را در زمینه کمک ذهن و چالش های تاثیر افکار و کلام برلاغری که در این زمینه داشته ببینیم و بررسی کنیم

آقای نوروزی با 120 کیلو وزن به مطب مراجعه و تصمیم قاطع برای لاغرشدن داشتند ایشون راههای مختلف رو امتحان کرده بودند و به نتیجه دلخواه نرسیدند و تصمیم به استفاده از روش لاغری با ذهن گرفته اند  تصویری از گفتگوهای ذهنی ایشون رو ببینیم .

تاثیر کلام و افکار بر لاغری
تاثیر کلام و افکار بر لاغری
  • مغز خزنده بمن میگفت اذیت میشی و زیاد هم کاهش وزن مهم نیست چون وزنت خیلی غیر طبیعی نیست . از طرف دیگه بمن میگفت سعی کن غذاهای خوشمزه بخوری چون سنت بالا رفته بدنت رو تقویت کن .
  • مغزعاطفی میگفت کاهش وزن خوبه چون قدت زیاد بلند نیست اگه چاق تر بشی بد فرم و بد قیافه میشی ودوروبری هات زیاد خوششون از شما نمیاد و از مد افتادی و از اینکه سعی میکردم کاهش وزن داشته باشم و در ایام تمرین موفقیتی کسب میکردم بیشتر خوشحال میشدم

ببینید همین افکار بی اهمیت و گذرا چقدر در مسیر زندگی شما تاثیر گذار هستند .پس آنها را دست کم نگیریدو از آنها در جهت رسیدن به اهداف و ایده آل های بزرگ خود استفاده کنید . از قدرت بی نهایت آنها معجزه خلق کنید و لذت ببرید .

زمانی که احساس می کنید سیر شده اید از غذا خوردن دست بکشید

طراحی طبیعی بدن انسان به این صورت هست که باید زمانی غذا بخوره که گرسنه هست و موقعی از خوردن دست بکشه که سیر شده. اما خیلی از ما تا زمانی می خوریم که جا داریم و بدتر از اون تا زمانی که غذا در بشقاب ما وجود داره این کار رو ادامه میدیم. انگار که به ما دستور دادن غذا رو تا آخر بخوریم!

امیدواریم که این مقاله و مطالبی که در اختیارتون قرار داده شد، برای لاغری با ذهن مفید بوده باشه و بتونید با استفاده از این تکنیک ها به چیزی که میخواید برسید.

ما برای رسیدن شما به تناسب اندام همراه همیشگیتان خواهیم بود

مطب تغذیه وسلامت دکتر وحید خانی

تلفن تماس : ۰۹۳۹۹۰۱۲۵۲۲

برای خارج از کشور ۰۰۹۸۹۳۹۹۰۱۲۵۲۲ 

instagram.com/vahidkhani_health

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *