چرا بعد از لاغری، دوباره وزن برمی‌گردد؟

وزنمان را با رنج و مشقت کاهش می‌دهیم اما بعد از گذشت مدت‌زمانی دوباره بازگشت وزن پیدا می کنیم! بدون اینکه خودمان متوجه شویم که چرا این اتفاق برایمان افتاده است! یعنی این‌همه زحمتی که در این مسیر کشیدیم از بین رفته است؟
برای بسیاری از افراد این اتفاق رخ‌داده است! اینکه وزنشان را کاهش می‌دهند و مجدداً وزن برمی‌گردد.
در این مقاله سعی می‌کنیم که این موضوع را بررسی کنیم و به یک نتیجه‌ی قانع‌کننده برسیم که چرا این اتفاق می‌افتد.

از چه روشی برای کاهش وزن استفاده کرده‌ایم؟

اول از هر چیزی بایستی بررسی کنیم که از چه روشی برای کاهش وزن استفاده کرده‌ایم؟
بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم‌های غذایی سخت به همراه ورزش‌های سنگین و داروهای لاغری استفاده می‌کنند! اگر جزء این دسته از افراد هستید پس بهتر است بدانید که بدون شک وزن شما برمی‌گردد. برای کاهش وزن نیاز به اجرای روش‌هایی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم که به‌مرورزمان وزن شمارا کاهش می‌دهد بدون اینکه به بدن خود کوچک‌ترین فشاری را وارد کنید.
اعتقاد ما بر این است که کاهش وزن نیاز به یک برنامه‌ی سه‌بعدی دارد که ابعاد آن جسم، روح و فکر هستند. یعنی برای کاهش وزن می‌بایستی این سه بعد را همزمان آماده کنیم تا علاوه بر کاهش وزن مناسب، بتوانیم وزن را در سطح مطلوبی حفظ کنیم.

اما این سه بعد را چگونه باید تحت تأثیر قرارداد؟

بعد جسمی

بعد جسمی همان بعدی است که خیلی‌ها به آن توجه می‌کنند و با گرفتن رژیم‌های غذایی و ورزش سعی می‌کنند وزنشان را کاهش دهند. این کار بسیار خوبی است درصورتی‌که از برنامه‌های غذایی اصولی استفاده شود و همچنین دو بعد دیگر را همزمان مورداستفاده قرار دهیم. بنابراین در مسیر کاهش وزن نیازمند حضور مشاور تغذیه‌ی خبره‌ای هستیم که بتواند در بعد جسمی همیار ما باشد و با اصولی‌ترین روش‌ها برنامه‌های غذایی را در اختیار ما قرار دهد.

بعد فکری

پس‌ازاینکه بعد جسمی را به‌خوبی متوجه شدیم به سراغ بعد فکری می‌رویم. بعد فکری که به همراه بعد روحی مهم‌ترین قسمت‌های کاهش وزن را تشکیل می‌دهند بسیار حائز اهمیت هستند. بسیاری از افراد بدون توجه به این دو بعد سعی در کاهش وزن‌دارند و مقداری از وزن خود را کاهش می‌دهند اما بلافاصله وزن برگشت می‌خورد و این نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که به بعد فکری و روحی اهمیتی نداده‌اند.

ما در بعد فکری سعی می‌کنیم که کاهش وزن را برای فکر منطقی و طبیعی جلوه دهیم تا پس از کاهش وزن بتوانیم تثبیت وزن را به‌خوبی اجرا کنیم. مغز ما وزن بالا را برای خود طبیعی جلوه داده است بنابراین با کاهش وزن ، وزن جدید برای مغز ما غیرطبیعی است و سعی می‌کند که مجدداً با استفاده از رفتارهای غذایی که قبل داشتیم ما را به وزن قبل که ما از آن حرام داریم برساند و درنهایت هم موفق می‌شود.
لطفاً این قسمت را جدی بگیرید چراکه اگر  نتوانیم مغزمان را در این مسیر همراه خود پیش ببریم بدون شک با شکست مواجه خواهیم شد.

بعد روحی

در بعد روحی می‌بایستی از یک نیروی برتر یا فرشته‌ی درون خودمان کمک بگیریم تا در این مسیر همراهمان باشد. بدون شک با کمک گرفتن از نیروی برتر موفقیت ما تضمینی خواهد شد.

نتیجه گیری:

درنهایت ما به این نتیجه رسیدیم که برای رسیدن به وزن ایده‌­آل نیاز به سه بعد داریم که جسم، فکر و روح بودند.
لطف درصورتی‌که در مسیر کاهش وزن قرار دارید و فقط بعد جسمی را مدنظر قرار داده‌اید از همین حالا ابعاد روحی و فکری را اضافه کنید تا بتوانید در این مسیر به موفقیت برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *