چربی های شکمی را چگونه از بین ببریم؟

تمایل زیادی در بین مراجعین مطب برای از بین بردن چربی های شکم وجود دارد. یک روز در مسیر رفتن به مطب بودم و تعدادی از تراکت های تبلیغاتی را در دست داشتم که ناگهان یکی از همسایه ها تراکت ها را در دست من دید و سریعا به سمت من آمد و گفت ببخشید یکی از این تراکت ها را می توانم داشته باشم؟

برایم بسیار جالب بود که ایشان از کجا متوجه شدند که این برگه ها در دست من تراکت هستند. من هم با کمال احترام یک تراکت به ایشان دادم. سپس به سمت کلینیک رفتم. ابتدای کلینیک یکی از همکاران ما که بینایی سنج بود و فروشگاه بزرگ عینک فروشی داشت مشغول به کار بود. چند دقیقه با دوستم سلام و علیکی کردم که ناگهان یک نفر دستش را روی شانه های من زد و گفت ببخشید شما آقای خانی هستید؟ بلافاصله پشت سرم را نگاه کردم و چهره ی آن مردی را دیدم که تراکت را از من گرفته بود.

گفتم بله در خدمتم!

ایشان گفتند که ما از همسایه های شما هستیم که فروشگاه موبایل و تعمیرات موبایل داریم. تراکت شما را که دیدیم متوجه شدیم که شما می توانید به لاغر شدن ما کمک کنید.

من هم یک نگاهی به اندامشان انداختم و متوجه اضافه وزنشان شدم.

گفتم بله بسیار خوشحال می شوم که به شما کمک کنم وزنتان را کاهش دهید.

آنها بلافاصله گفتند ما نمی خواهیم صورت و بالاتنه ی مان لاغر شود. فقط دوست داریم شکم لامصبمان آب شود. هر کاری می کنیم نمی توانیم شکممان را آب کنیم! هر روز یک ساعت پیاده روی می کنیم اما هیچ تاثیری ندارد!

من هم بلافاصله شروع به سنجش چربی های بدنشان کردم و متوجه شدم که چربی در نواحی مختلف بدن ذخیره شده است و البته برای من کاملا طبیعی بود که بیشتر افراد اتنظار دارند فقط چربی های شکم و پهلویشان آب شود.

چربی های شکم

خوب حالا سوال اینجاست که:

چه دلایلی سبب ذخیره چربی در ناحیه شکم می شود؟

قبل از هرچیزی باید بدانید که تمام افرادی که در ناحیه شکم چربی دارند مقداری چربی در سایر نواحی بدن هم دارند اما چون قسمت های مختلف بدن عضلانی تر از شکم است این چربی ها در بین بافت عضلانی قرار می گیرند و حالت سفت تری پیدا می کنند که بسیاری از دوستان فکر می کنند که اینها همگی عضله است.

چربی شکمی خطرات فراوانی برای بدن دارد و می تواند باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل بیماری های قلبی مثل سکته ی قلبی، بیماری قند خون، آپنه خواب و حتی بعضی از سرطان ها شود.

البته جدای از بحث سلامتی می توانیم بحث زیبایی را به میان بکشیم زیرا از دست دادن چربی های شکمی جنبه ی زیبایی دارد. مطمئنا داشتن شکم صاف به ما اعتماد به نفس بیشتری می دهد و وقتی خودمان را در آینه نگاه می کنیم حس بهتری از خود داریم.

حال که به فکر سوزاندن چربی های شکم خود افتاده اید همواره به خود یادآوری کنید که چربی های شکم شما یک شبه ایجاد نشده اند پس برای خلاص شدن از آنها لازم است که مدتی تلاش کنید.

چربی های شکم

چربی های شکم به دو نوع تقسیم بدنی می شوند:

  • چربی های احشایی: این چربی اندام های فرد را احاطه می کند
  • زیر جلدی: این چربی در زیر پوست قرار دارد

همانطور که از اسم چربی زیر جلدی مشخص است این چربی فقط در زیر پوست جمع می شود و شما می توانید آنها را در شکم و پهلو حس کنید اما چربی های احشایی که به عنوان چربی عمیق هم شناخته می شود در زیر پوست و اطراف اندام هایی مانند روده ها، کبد، لوزالمعده و کلیه ها تجمع پیدا می کند.

چرا چربی احشایی خطرناک تر است؟

چربی احشایی به این دلیل خطرناک تر است زیرا با سایر ارگان های بدن در ارتباط است.

چربی های شکم

چرا چربی های شکمی ایجاد می شوند؟

همانطور که شما هم می دانید علت اصلی ایجاد چربی های شکمی رژیم غذایی نامناسب است مثل مصرف مواد غذایی قندی مانند کیک، آب نبات و نوشیدنی هایی مثل سودا و آب میوه ها !

این مواد غذایی متابولیسم را کند می کنند، کالری اضافه زیادی دارند و در سوزاندن چربی ها اختلال ایجاد می کنند.

اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا رژیم غذایی به این اندازه نامناسب شده است؟

پیشنهاد می کنم در دوره ی رایگان لاغری با ذهن شرکت کنید تا اطلاعات مناسبی در این باره دریافت کنید:

دوره ی رایگان لاغری با ذهن

مصرف چربی های ترانس یکی دیگر از دلایل ایجاد چربی های شکمی است که سبب التهاب ، افزایش وزن و تجمع چربی می شود. اما چربی های ترانس در چه مواد غذایی یافت می شوند؟

این چربی ها در بسیاری از غذاها مانند فست فودها وجود دارند.

برای پی بردن به میزان چربی ترانس مواد غذایی توصیه می کنم که برچسب های غذایی که روی بسته بندی خوراکی ها وجود دارد را مطالعه کنید.

مصرف الکل:

مصرف زیاد الکل از عوامل ایجاد مشکلاتی مثل بیماری های کبدی است. جالب است بدانید که الکل به دلیل کالری بالایی که دارد می تواند سبب چاقی و افزایش وزن شود.

نداشتن فعالیت بدنی:

یکی دیگر از دلایل تجمع چربی در شکم و پهلو کم فعالیتی است که در صورتی که بیش از نیاز بدن غذا بخورید و فعالیت کمی داشته باشید به مرور زمان دچار چاقی و ایجاد چربی ها در ناحیه شکم می شوید.

استرس:

چرا استرس می تواند چربی های شکم را افزایش دهد؟

زمانی که شما استرس دارید هورمون هایی در بدنتان ترشح می شوند که سبب کاهش متابولیسم و افزایش ذخیره چربی می شود. نام این هورمون کورتیزول است. پس بهتر است اجازه ندهید استرس در شما طولانی شود.

اختلال در خواب:

به نظر من تنها دلیل چاقی به دلیل کم خوابی شاید ایجاد رفتارهای ناسالم غذایی باشد.

زیرا کم خوابی باعث کمبود انرژی در بدن می شود و ما سعی می کنیم این کمبود انرژی را با خوردن جبران کنیم.

چربی های شکم
برای کاهش چربی شکم چه راهکارهایی به کار ببریم؟

برای کاهش چربی شکم چه راهکارهایی به کار ببریم؟

  • مصرف پروتئین های سالم مانند مرغ، ماهی ، تخم مرغ و…
  • خواب کافی
  • استفاده از کربوهیدرات های کامل و سبوس دار مثل نان سبوس دار، برنج سبوس دار
  • فعالیت ورزشی مناسب
  • کاهش مصرف شیرینی جات
  • مصرف سیر
  • استفاده از فیبرها مانند سبزی ها و میوه ها به اندازه کافی
  • چای سبزی بنوشید
  • کنترل استرس
  • استفاده از سرکه ها

چربی های شکم

چه مواد غذایی به کاهش چربی های شکم کمک می کنند؟

از نظر ما تنظیم کالری دریافتی و مصرفی می تواند به مرور چربی های شکم را از بین ببرد به همین دلیل توصیه می کنیم در دوره ی رایگان لاغری شرکت کنید تا اطلاعات کافی در این مورد را دریافت کنید. اما یکسری مواد غذایی مفید را در این قسمت به شما معرفی می کنیم.

تخم مرغ:

پروتئین موجود در تخم مرغ سبب احساس سیری بیشتر در شما می شود.

این عاملی برای کاهش اشتهای شما است.

حبوبات:

تعادل مناسب حبوبات از نظر چربی و کربوهیدرات عاملی برای استفاده از آن است

آجیل و دانه ها:

آجیل و دانه ها نه تنها احساس سیری به شما می دهند بلکه به شما در کاهش چربی های شکم کمک می کنند و باعث افزایش متابولیسم می شوند.

سبزیجات:

فیبر بالای موجود در سبزیجات سبب احساس سیری در شما می شوند. همچنین سبب تقویت سوخت و ساز بدن می شوند.

سبزیجات کالری بسیار کمی دارند بنابراین غذای مناسبی برای کاهش وزن محسوب می شوند.

کلم بروکلی:

این سبزی بی نظیر سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود و به شما در سوزاندن چربی های شکم کمک می کند.

خلاصه:

دوست عزیز  اگر به دنبال لاغری و تناسب اندام هستید بهتر است بدانید که بهترین راه تغییر ورودی های ذهنی است که می توانید با مشاوره ی صحیح به این امر دست یابید. پیشنهاد ما شرکت در دوره ی لاغری با ذهن می باشد.

جهت شرکت در این دوره از طریق لینک زیر اقدام کنید.

دوره رایگان لاغری با ذهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *