آیا چاقی ژنتیکی است؟ اگر چاقی واقعاً ژنتیکی بود چه می‌شد؟

چرا خیلی از افراد فکر می کنند که چاقی ژنتیکی است؟

رنگ چشم پسرعمه‌ی من آبی است. ما از دوران کودکی باهم بزرگ‌شده‌ایم و یادم می‌آید که چون این رنگ چشم در بین دوستانمان نادر بود بچه‌ها اسم او را گربه‌ی چشم آبی گذاشته بودند! البته خودش از این نام‌گذاری خوشحال نبود و بچه‌ها چون متوجه حساسیت و نقطه‌ی ضعف او شده بودند مکرراً وقتی قصد اذیت کردن اون را داشتند این لقب را تکرار می‌کردند. ولی او خبر نداشت که چشم آبی جز رنگ‌های زیبا است و همیشه به من می‌گفت که ‌ای کاش می‌توانستم رنگ چشم‌هایم را عوض کنم و برای اینکه بتواند این کار را انجام دهد بسیار تلاش کرد و زمانی که فهمید این موضوع ارثی است و نمی‌توان کاری برایش انجام دهد دیگر از ادامه دادن سرباز زد!

دقت کنید که زمانی که متوجه  شد نمی‌تواند تغییری را که مدنظرش است اعمال کند از ادامه دادن مسیر سر باز زد!

اگر یک تغییر در شما به علت ارث یا ژنتیک رخ دهد شما قادر به تغییر آن نیستید و درنتیجه باید آن را بپذیرید مانند افرادی که دچار برخی بیماری‌های ارثی می‌شوند، افراد با موهای خاص، رنگ پوست خاص!

آیا-چاقی-ژنتیکی-است

اما آیا چاقی ژنتیکی است؟

احتمالاً بارها دیده باشید که افراد مدام در حال تغییر وزن خود هستند، بسیاری از افراد به‌راحتی توانسته‌اند وزن‌های بسیار بالا را کم کنند و به وزن ایده آل برسند و شما هم مطمئناً تصاویر این افراد را دیده است و احتمالاً دوست داشته‌اید مانند این افراد اراده داشته باشید و این اتفاق خوب را برای خودتان رقم بزنید.

ممکن است در ذهنتان این سؤال پیش بیاید که چرا بسیاری از افراد پس از کاهش وزن مجدداً وزنشان برمی‌گردد؟ احتمالاً چاقی ژنتیکی دارند!

چاق-شدن-یک-زبان-است-که-ما-آن-را-یاد-گرفته‌ایم

چاق شدن یک زبان است که ما آن را یاد گرفته‌ایم

برای اینکه بتوانیم به‌تناسب برسیم بایستی زبان لاغری را بیاموزیم.

بسیاری از افراد برای اینکه وزن خود را کاهش دهند به‌جای اینکه زبان لاغری را بیاموزند سعی می‌کنند با کمک دیگران به‌طور موقت از روش‌های مختلفی مانند رژیم‌های غذایی سخت، ورزش‌های سنگین، داروها و دمنوش ها استفاده کنند و خودشان تلاشی برای یادگیری آن نمی‌کنند.

بنابراین به‌محض اینکه وزنشان را کم می‌کنند خوشحال خواهند بود که توانسته‌اند به هدف خود دست یابند.

این افراد با توجه به اینکه زبان لاغری را نیاموخته‌اند و زبان چاقی را از قبل آموزش‌دیده بودند به‌مرور زمان وزنی که کم کرده بودند مجدداً بازگشت خورده است.

پس از اینکه وزنشان برگشت می‌خورد بلافاصله با خودشان این فکر را می‌کنند که احتمالاً چاقی ژنتیکی دارم که وزنم برمی‌گردد. اما واقعیت این است که چاقی ژنتیکی نیست.

این افراد یاد نگرفته‌اند که چطور به‌صورت اصولی وزن خود را کاهش دهند.

همواره راه‌های شکست‌خورده برای لاغری ماندگار را امتحان کرده‌اند.

از افرادی مشاوره گرفته‌اند که درزمینه ی لاغری ماندگار متخصص نیستند.

این موضوع دقیقاً به ضرب‌المثل ماهی دادن و ماهیگیری مربوط می‌شود.

ماهی-دادن-بهتر-است-یا-یاد-دادن-ماهیگیری؟

ماهی دادن بهتر است یا یاد دادن ماهیگیری؟

شما برای اینکه به‌تناسب واقعی دست‌یابید بایستی ماهی گیری را یاد بگیرید!

بسیاری از افراد با مصرف داروها، رژیم‌های غذایی و دمنوش ها و یا حتی انجام عمل‌های جراحی به‌صورت موقت از افرادی که ادعا می‌کنند می‌توانند آن‌ها را متناسب کنند ماهی خریده‌اند.

در صورتی که بایستی ماهیگیری را یاد گرفت تا برای همیشه بتوانید ماهی تازه که همان تناسب‌اندام همیشگی است را به دست بیاورید.

نتیجه‌گیری:

لاغری ژنتیکی وجود خارجی ندارد مگر اینکه خودتان باور کنید که ژنتیکی چاق هستید.

انسان برای باورهای خود زندگی می‌کند. پس اجازه ندهید هر باوری در وجود شما رخنه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *