یک رژیم لاغری سریع و مؤثر چه ویژگی‌هایی دارد؟

افراد زیادی به دنبال لاغر شدن و کاهش وزن و سایز هستند و رژیم‌های غذایی مختلفی را امتحان کرده‌اند تا بتوانند درنهایت با رعایت یک رژیم لاغری سریع و مؤثر به وزن ایده آل خود دست پیدا کنند. من وحید خانی هستم کارشناس تغذیه و مدرس دوره‌های لاغری که در این مقاله مفصل شمارا با یک رژیم لاغری سریع و مؤثر آشنا می‌کنم.

اگر مقالات وب‌سایت همیار تناسب را مطالعه کرده باشید دریکی از مقالات مفصل درباره‌ی لاغری سریع و مؤثر صحبت کردیم که برای مطالعه‌ی این مقاله کلیک کنید.

اما در این مقاله قصد دارم درباره‌ی رژیم لاغری سریع و مؤثر صحبت کنم. چگونه می‌توان با رعایت یک رژیم لاغری به وزن ایده آل دست پیدا کرد؟

مراقب کلمه‌ی رژیم لاغری باشید!مراقب کلمه‌ی رژیم لاغری باشید!

قبل از هر چیزی بایستی مراقب باشید که از چه کلماتی استفاده کنید چراکه ذهن هوشمند ما نسبت به برخی کلمات حساسیت نشان می‌دهد.

ممکن است بپرسید چه حساسیتی؟

ذهن ناخودآگاه ما به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که به‌محض شنیدن اسم رژیم غذایی به یاد روزهایی می‌افتد که شما بدن را در شرایط تحریم غذایی قرار داده بودید. بنابراین به این فکر می‌افتد که خود را برای آن شرایط آماده کند و تحریم‌های غذایی که از جانب شما اعمال می‌شود را با مکانیسم‌های خاصی دور بزند.

به همین خاطر فقط بافکر کردن به کلمه‌ی رژیم غذایی سریع و مؤثر یا رژیم لاغری سریع و مؤثر سوخت‌وساز بدن شما پایین می‌رود.

لطفاً سعی کنید کمتر از کلمه‌ی رژیم استفاده کنید.

البته ما در این نوشته با توجه به تیتر مقاله بایستی از کلمه رژیم لاغری استفاده کنیم.

برای-کاهش-یک-کیلوگرم-از-وزن-چه-میزان-کالری-باید-سوزانده-شود؟برای کاهش یک کیلوگرم از وزن چه میزان کالری باید سوزانده شود؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره‌ی رژیم لاغری سریع و مؤثر صحبت کنیم بهتر است بدانیم برای اینکه یک کیلوگرم از وزنمان کاهش پیدا کند چه میزان کالری باید سوزانده شود؟

برای سوزاندن یک کیلوگرم از وزن حدود 7500 کالری بایستی سوزانده شود.

شما می‌توانید این مقدار را از طریق رژیم غذایی یا برنامه‌ی ورزشی بسوزانید و یا اینکه هم‌زمان از هر دو روش استفاده کنید یعنی با رعایت رژیم لاغری و ورزش در طول چند روز بتوانید 7500 کالری بسوزانید.

به‌عنوان‌مثال اگر مشاور تغذیه‌ی شما روزانه 500 کالری از رژیم لاغری‌تان کم کند هرماه 15000 کالری در بدن سوخته می‌شود و درنتیجه شما ماهی 2 کیلوگرم کم می‌کنید.

سرعت-استاندارد-لاغر-شدن--ازنظر-علم-پزشکی-در-هرماه-چقدر-است-؟سرعت استاندارد لاغر شدن  ازنظر علم پزشکی در هرماه چقدر است ؟

در بسیاری از مقالات علم پزشکی توصیه‌شده است که بهتر است در طول ماه بین 2 تا 4 کیلوگرم از وزن بدن کم شود بنابراین برای سوزاندن این مقدار بایستی بین 15 هزارتا 30 هزار کالری در طول ماه بسوزانید که این مقدار با رعایت یک رژیم لاغری و ورزش امکان‌پذیر است.

چرا باوجود رعایت رژیم لاغری و انجام ورزش وزن من کاسته نمی‌شود؟چرا باوجود رعایت رژیم لاغری و انجام ورزش وزن من کاسته نمی‌شود؟

بسیاری از مراجعین ما در مطب یا در فضای مجازی سؤال می‌کنند که آقای خانی چرا باوجوداینکه رژیم لاغری خیلی سختی را رعایت کرده‌ایم و ورزش هم می‌کنیم اما وزن ما استپ شده است و کاهش پیدا نمی‌کند؟

پاسخ به این سؤال نیاز به بررسی کاملی دارد که یک مشاوره تغذیه حاذق می‌تواند پس از گرفتن یاد آمد غذایی و ورزشی فرد به‌راحتی شمارا از حالت توقف وزنی یا استپ وزنی خارج کند. اما به‌صورت کلی باید آگاه باشید که زمانی که شما بدن را در تحریم غذایی قرار می‌دهید همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره‌ای به آن داشتم سوخت‌وساز بدن کاهش پیدا می‌کند و این خود عاملی است برای اینکه شما باوجود رعایت برنامه غذایی وزنتان کاهش پیدا نکند.

همچنین پس از گذشت چندین هفته از رژیم لاغری سریع و مؤثری که در حال پیاده کردن آن هستید بدن شما شدیداً میل و ولع را افزایش می‌دهد بنابراین احتمال ریزه‌خواری‌های شما افزایش پیدا می‌کند و کالری دریافتی شما متعاقباً زیاد می‌شود.

برای-داشتن-رژیم-لاغری-سریع-و-مؤثر-بایستی-از-همه‌ی-مواد-غذایی-استفاده-کردبرای داشتن رژیم لاغری سریع و مؤثر بایستی از همه‌ی مواد غذایی استفاده کرد.

در بسیاری از مشاوره‌هایی که داشته‌ام به یک نکته‌ی خاص پی برده‌ام. اکثر مراجعینم در جواب به این سؤال که قبلاً برای لاغری از چه رژیم‌هایی استفاده کرده‌اید پاسخ جالبی داده‌اند، پاسخ یکی از این دوستان را باهم ببینیم:

راستش رو بخواین آقای خانی من از رژیم‌های لاغری مختلفی استفاده کردم مثلاً چند سال پیش رژیم کانادایی گرفتم که تونستم چند کیلوگرم از وزنم رو کم کنم اما بعدش به وزن قبلی برگشتم.

یک‌بار هم که رژیم میوه گرفتم و در عرض یک هفته حدود 4 کیلوگرم وزن کم کردم ولی بعد از یک ماه دوباره وزنم برگشت و حتی بیشتر شد.

همان‌طور که شما هم متوجه شدید برخی از دوستان از برخی رژیم‌های غذایی استفاده می‌کنند که محدودیت شدید مواد غذایی را برای بدن به وجود می‌آورد. این برنامه‌های غذایی سبب دفع آب از بدن می‌شود و در ابتدا باعث کاهش چند کیلوگرم از وزن می‌شود اما پس از اتمام رژیم لاغری مجدداً آب بدن برمی‌گردد اما با این تفاوت که چون سوخت‌وساز بدن در طی رژیم لاغری کاهش پیداکرده است، وزن بدن با خوردن غذاهای عادی بالا می‌رود.

یک-رژیم-لاغری-سریع-و-مؤثر-که-اصولی-باشد-دارای-چه-ویژگی‌هایی-است؟آیا از رژیم لاغری اصولی استفاده کرده‌اید؟

بنابراین اگر با شکست در لاغری مواجه شده‌اید باید از خود این سؤال را بپرسید که آیا از رژیم لاغری اصولی استفاده کرده‌ام؟ یا اینکه هرکسی که به من پیشنهاد رژیم‌های لاغری فانتزی و بدون پایه و اساس را داده است بلافاصله شروع به رعایت آن‌ها کرده و درنتیجه سبب آسیب به سوخت‌وساز بدنم شده‌ام؟

 

یک رژیم لاغری سریع و مؤثر که اصولی باشد دارای چه ویژگی‌هایی است؟

برای بسیاری از مراجعینم در ابتدای مشاوره جای سؤال دارد که چرا در برنامه‌هایی که به آن‌ها برای لاغری داده می‌شود اجازه‌ی مصرف همه‌ی مواد غذایی رادارند؟ چراکه قبلاً از رژیم‌های لاغری استفاده کرده‌اند که از مصرف بسیاری از مواد غذایی محروم بوده‌اند.

یک رژیم لاغری سریع و مؤثر که اصولی هم باشد بایستی بدون محدودیت باشد و فرد بتواند از همه‌ی مواد غذایی استفاده کند اما با مقادیری که بدن بتواند علاوه بر رفع نیاز خود از ذخایر چربی هم استفاده کند.

همچنین بایستی قابل‌اجرا باشد و بر اساس سفره‌ی خانواده تنظیم شود که افراد بدون استرس و در کنار خانواده از مواد غذایی استفاده کنند.

نکته‌ی بسیار مهم دیگر این است که برنامه باید به‌صورت باشد که فرد رژیم گیرنده در ادامه‌ی مسیر خسته نشود و بتواند به آهستگی ذخایر چربی خود را از دست دهد.

سوزاندن-ناگهانی-ذخایر-چربیسوزاندن ناگهانی ذخایر چربی برای بدن یک شوک بزرگ است.

چربی برای بدن ما یک سرمایه‌ی بزرگ است. مانند فردی که تمام پول خود را سرمایه‌گذاری کرده باشد و اگر ناگهانی در مدت کوتاهی سرمایه‌اش را از دست دهد دچار شوک بزرگی می‌شود بدن هم به همین صورت با از دست دادن ناگهانی ذخایر چربی دچار شوک می‌شود که عوارض آن برای افراد بسیار زیاد است.

نتیجه‌گیری:

یک رژیم لاغری سریع و مؤثر بایستی به‌گونه‌ای تنظیم شود که همه‌ی مواد مغذی موردنیاز بدن را تأمین کند بنابراین بایستی فرد بتواند از همه‌ی مواد غذایی به مقادیر توصیه‌شده توسط مشاور تغذیه استفاده کند. بهترین لاغر شدن در طول ماه 2 تا 4 کیلوگرم می‌باشد و بیشتر از آن سبب شوک به بدن می‌شود و توصیه نمی‌گردد.

2 پاسخ

  1. چه خوب که میشه با خوردن همه چیز لاغر شد
    البته نمی دونم واقعا میشه باور کرد یا نه! چون هرجایی رفتیم می گن که نباید بخوری!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *