باور متناسب شدن، چه میزان در متناسب شدن ما نقش دارد؟

به نام آنکه زیباست و زیبایی های را دوست دارد

همه ی ما انسان ها در زندگی  کار های خیلی زیادی را انجام می دهیم، اما در آن فعالیت هایی به نتیجه و موفقیت می رسیم که باور رسیدن به موفقیت و نتیجه دلخواه در آن فعالیت را داشته باشیم.

به عنوان مثال افرادی که به خود باور دارند می توانند همیشه در وزن ایده آل خود باقی بمانند بدون شک در این زمینه همواره وزن ایده آل خود را حفظ می کنند.

دانشجویان یا افرادی که باور می کنند به زبان خارجه علاقه دارند و می توانند در این زمینه موفق شوند پیشرفت خیلی بالایی خواهند داشت. به صورت خلاصه اگه ما باور به انجام کاری داشته باشیم پیشرفت بالایی خواهیم داشت.

نحوه باور کردن افراد:

نحوه باور کردن افراد:

در این جا این سوال برای ما پیش می آید که چگونه افراد باور به انجام کاری را پیدا می کنند؟

نحوه باور کردن همه ما به این صورت است که به هر دلیلی یا در یک شرایط خاص یک فعالیتی را انجام می دهیم، که این فعالیت ما تشویق و تایید دیگران را به همراه دارد که این تشویق و تایید دیگران باور توانمند بودن ما در آن فعالیت را به همراه دارد.

فواید باور کردن به انجام فعالیتی:

فواید باور کردن به انجام فعالیتی:

باور کردن ما نسبت به انجام فعالیت باعث می شود با اشتیاق و احساس بهتری آن فعالیت را انجام دهیم، و نتایج بعدی بهتر و بیشتر مورد تایید قرار می گیرد و در نتیجه ما باور میکنیم در آن موضوع توانمند هستیم.

به همین دلیل به افرادی که به هر طریقی در موضوعی توانمند میشوند لقب با استعداد می دهند، در صورتی که آنها قبل تر از اینکه با استعداد باشند به باور توانایی در رسیدن به موفقیت در آن موضوع رسیده اند.


متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان


استعداد در همه افراد به یک اندازه وجود دارد ولی تفاوت بین افراد در باور آنها نسبت به ارائه و شکوفایی استعداد های خود است.

باور لاغری و تناسب اندام

لاغری و تناسب اندام  هم دقیقا به همین شکل است، افراد چاق معمولا باور ندارند که می توانند متناسب شوند و زندگی جدیدی را شروع کنند.

افراد چاق این باور را در خودشان نمی بینند که آن ها نیز می توانند مانند افرادی که دارای تناسب اندام و لاغری هستند، به تناسب اندام برسند و بتوانند زندگی جدیدی را با تناسب اندام شروع و تجربه کنند.

افراد چاق برای کاهش وزن از روش های مختلفی استفاده می کنند و در کوتاه مدت نتایج دلخواه را کسب کرده اند اما بیشتر افراد بعد از کاهش وزن و رسیدن به وزن دلخواه محددا دچار بازگشت وزن می شود.


پیشنهاد مطالعه: چرا بعد از لاغری دوباره وزن بر می گردد؟


دلیل بازگشت وزن افراد را می توان به باور آن ها نسبت به تناسب اندام دانست. یعنی این افراد این باور را نداشتند که می توانند لاغر شوند و لاغر بمانند به همین دلیل دوباره بازگشت وزن به سراغ آن ها می آید.

درست است که بسیاری از روش های لاغری مناسب نیست و باعث شکست ما می شود، اما دلیل اصلی را میتوان به باور ما نسبت به ناتوان بودن برای کاهش وزن دانست.

در روش لاغر با ذهن مجموعه ی همیار تناسب یکی از مهمترین پارامترهایی که مورد توجه قرار گرفته است ایجاد باور متناسب شدن در افراد است چرا که اگر این باور در فرد شکل بگیرد متناسب شدن بسیار ساده تر خواهد شد.

منتظر خواندن نظرات ارزشمند شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *