آیا در طول کاهش وزن دچار ریزش مو شده‌اید؟

ریزش مو یکی از مکانیسم‌های بدن برای جلوگیری از کاهش وزن است. شما پس از چند کیلوگرم کاهش وزن متوجه ریزش بیشتر موهای سر می‌شوید و یا اینکه موهای شما نازک یا شکننده می‌شوند.

این موضوع به چند دلیل می‌تواند رخ دهد که دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها را در این مقاله موردبررسی قرار می‌دهیم:

کمبود مواد معدنی موردنیاز بدن:

 

1- کمبود مواد معدنی موردنیاز بدن:

بعضی از افراد برای کاهش وزن به هر کاری دست می‌زنند تا سریع‌تر وزنشان را کم کنند(کاهش وزن سریع). یکی از این روش‌ها نخوردن بدون اصول است. شما باکم خوری و نخوردن سبب کاهش ذخایر ویتامین‌های بدن خود شده و درنتیجه با ریزش مو مواجه می‌شوید. با این اوصاف چه‌کاری از دست من برمی‌آید؟

بهترین راه‌حل این است که هر چه سریع‌تر یک برنامه‌ی غذایی اصولی را رعایت کرده و از مکمل‌های تائید شده‌ی وزارت بهداشت یا سازمان غذا و داروی کشورتان استفاده کنید تا ذخایر ویتامینی و معدنی بدن شما به حالت عادی برگردد.

ازجمله منابع غذایی موردنیاز جهت جلوگیری از ریزش مو که درطی کاهش وزن موردنیاز است را می توانید از لیست جایگزینی مواد غذایی مشاهده کنید که مقاله آن را با کلیک روی لینک زیر می توانید مطالعه کنید.

مقاله لیست جایگزینی مواد غذایی

2- مکانیسم بدن برای منصرف کردن شما از کاهش وزن

2- مکانیسم بدن برای منصرف کردن شما از کاهش وزن

اما شما ممکن است بگویید من به‌اندازه از همه‌ی مواد غذایی استفاده می‌کنم و تحت نظر فارغ‌التحصیلان و متخصصین تغذیه وزنم را کاهش می‌دهم اما بازهم ریزش مو پیداکرده‌ام.

در این شرایط اصلاً نگران نباشید چراکه بدن شما در شرایطی که با کاهش وزن و از دست دادن چربی مواجه می‌شود سعی می‌کند با پیاده کردن مکانیسم‌هایی شمارا از کاهش وزن منصرف کند! همیشه یادتان باشد که چربی برای بدن ما انرژی است و بدن ما از انرژی‌های ذخیره‌شده‌ی خودش محافظت می‌کند تا در شرایط سخت و طاقت‌فرسا مانند خشک‌سالی‌ها و قحطی‌ها نگهداری کند.

پس به بدنمان حق می‌دهیم که در مقابل ما بایستد و مکانیسم‌های موقتی را برای کاهش چربی‌های بدن پیاده‌سازی کند.

اما در این شرایط شما می‌توانید برای اطمینان کامل از اینکه ذخایر بدن شما خالی نشده است از ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کنید که هم در مواد غذایی مختلف می‌تواند یافت شود و هم در مکمل‌های ویتامینی موجود در بازار.

 

اما در پاسخ به سؤال اکثر دوستان که:

از چه مکمل‌هایی برای کنترل ریزش مو در حین کاهش وزن استفاده کنیم یا اینکه اگر موهای شما ریز و شکننده شده‌اند چه کنیم  سعی کردم مکمل‌های مختلفی را موردبررسی قرار دهم که دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز برای رشد و تقویت موهای شما باشد.
  • ارگانیک و بدون رنگ‌های افزودنی باشد
  • مکانیسم اثر بالایی داشته باشد.
  • روی پوست صورت هم مؤثر باشد.

برند معتبر برای کاهش ریزش مو

در بین برندهای مختلف درنهایت امروز برندی را به شما معرفی می‌کنم که ویژگی‌های فوق را داراست و تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا را به دست آورده است. این محصول که با نام gumboohair  روانه‌ی بازار شده است محصول کشور کانادا می‌باشد و دارای تمام خصوصیات ذکرشده می‌باشد . برای تهیه‌ی این محصول شما می‌توانید آن را مستقیماً از وب‌سایت شرکت سازنده تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *