راهکارهای چاقی صورت

چگونه صورت خود را چاق یا به‌اصطلاح توپر کنیم که زیباتر به نظر برسیم؟ بسیاری از مراجعین ما به دنبال چاق کردن صورت یا جلوگیری از لاغرتر شدن آن در طول دوره‌ی کاهش وزن هستند. البته افرادی که وزن ایده آل یا پایینی دارند نیز ممکن است به دنبال چاق کردن صورت خود باشند. اجازه دهید در شروع این مقاله صحبت‌های یکی از مراجعینم را بشنویم که به دنبال چاقی صورت بودند.

” من بارها برای چاق کردن صورت خود اقدام کرده‌ام اما به نتیجه‌ی ایده آل خود دست نیافتم. آقای خانی بسیاری از دوستان من با مصرف پودرهای و کپسول‌هایی توانسته‌اند صورت خود را چاق کنند اما من از عوارض این محصولات می‌ترسم به همین خاطر به توصیه‌ی یکی از دوستانم گوش دادم و برای این کار به شما مراجعه کردم که تخصصی و بدون عوارض صورتم را چاق کنم. “

این دوست عزیزمان به مصرف پودرها و کپسول‌های چاق‌کننده‌ی صورت اشاره کردند. بسیاری از افرادی که به دنبال چاقی سریع صورت هستند با مصرف این داروها به نتیجه‌ی دلخواه خود در کوتاه‌مدت می‌رسند اما آیا روش صحیح و بی‌خطری است؟

واقعیت این است که مصرف داروهایی که توسط عطاری‌ها و برخی از سودجویان به فروش می‌رسد با توجه به اینکه فاقد مجوزهای وزارت بهداشت می‌باشد کاملاً خطرناک است و به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی این مطلب نکات لازم که به چاق شدن صورت شما کمک می‌کند را بررسی کنیم و با اجرای آن‌ها به نتیجه‌ی مطلوب دست‌یابیم.

به‌طور خلاصه چاق شدن صورت را می‌توان با خواب کافی، برنامه‌ی غذایی، حرکات ورزشی چاق‌کننده صورت و استفاده از ماسک‌های خاص صورت به دست آورد.

خواب کافی

1- خواب کافی

اگر کمتر از 6 تا 8 ساعت در طول شبانه‌روز می‌خوابید باید در زمان خواب خود اصلاحاتی را ایجاد کنید. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند سبب شادابی و خوش‌فرم شدن صورت شما شود خواب کافی است. بهترین زمان خواب از ساعت 10 شب تا اوایل صبح می‌باشد. اگر در طول شب کمتر از این میزان می‌خوابید می‌توانید در طول روز آن را جبران کنید. پس به‌اندازه‌ی کافی یعنی 6 تا 8 ساعت در طول روز بخوابید.


بیشتر بدانید: آیا در طول خواب کالری می سوزانیم؟


برنامه-غذایی

2- برنامه‌ی غذایی

رعایت یک برنامه‌ی غذایی مناسب در کنار خواب کافی می‌تواند به پر شدن صورت شما کمک بسیار زیادی کند. میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از فیبر هستند و باعث آب‌رسانی بهتر به سلول‌های پوستی صورت می‌شود. هویج یکی از بهترین میوه‌های کم‌کالری و آب‌رسان است که می‌توانید در طول روز آن را در میان وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. بهتر است هرروز از آن استفاده کنید تا از آب‌رسانی بهتر برای سلول‌های پوستی صورتتان بهره بگیرید.

ویتامین E در چاق شدن صورت مؤثر است.

این ویتامین را می‌توانید از مغزی جات به دست آورید. مصرف مغزی جات را می‌توان از بهترین روش‌ها برای پرتر به نظر رسیدن صورت به شمار آورد. می‌توانید از دستور غذایی زیر استفاده کنید:
4 عدد پسته + 4 عدد بادام + 4 عدد فندق + 2 عدد خرما را باهم ترکیب کرده و به‌صورت خمیری درآورید. آن‌هار را به‌صورت حب‌های کوچک گرده شده شکل دهید و در طول روز 5 تا 10 عدد از آن‌ها را مصرف کنید.

سالاد کاهو و جوانه‌ی گندم را هر شب میل کنید:

جوانه‌ی گندم سرشار از ویتامین E و ویتامین ب می‌باشد و تأثیر زیادی در آب‌رسانی و افزایش آب میان بافتی دارد. بهتر است در وعده‌های غذایی به‌ویژه وعده شام از سالاد کاهو به همراه جوانه گندم استفاده کنید.

برخی از افراد سؤال می‌پرسند که آقای خانی پودر جوانه‌ی گندم هم می‌تواند مانند خود جوانه گندم مؤثر باشد؟ پاسخ مثبت است. شما می‌تواند پودر جوانه‌ی گندم را به همراه ماست ترکیب کنید و بعد از خوردن غذا 2 قاشق از آن را مصرف کنید.

حرکات ورزیشی چاقی صورت

3- حرکات ورزشی مخصوص چاق شدن صورت

بهتر است در کنار رعایت برنامه‌ی غذایی و خواب منظم به انجام حرکات ورزشی هم بپردازیم.
حرکات ورزشی می‌تواند در چاق شدن صورت شما کمک کنند زیرا سبب افزایش خون‌رسانی به بافت صورت شده و درنتیجه شرایط را برای چاقی صورت فراهم می‌کند.

روش انجام حرکات ورزشی:

• یک جای آرام بنشینید و روی عضلات صورتتان تمرکز کنید.
• لب‌ها را غنچه‌ای کنید. یعنی تا جایی که امکان دارد جمع کنید. این کار را به مدت 5 ثانیه انجام دهید.
• بدون آنکه لب‌ها از هم بازشوند و دندان‌ها دیده شوند لب‌ها را از حالت غنچه‌ای خارج کرده و لبخند بزنید. تا جایی که می‌تواند خط لبخند را بلند و بلندتر کنید. به مدت 5 ثانیه در این وضع بمانید.
این تمرین را 15 بار تکرار کنید. پس از انجام این تمرین خستگی روی عضلات صورت را کاملاً حس خواهید کرد. این تمرین سبب خون‌رسانی بیشتر به سلول‌های صورت می‌شود. بهتر است روزی 2 بار این تمرین را تکرار کنید.

ماسک چاقی صورت

4- ماسک صورت

یکی دیگر از روش‌هایی که سبب آب‌رسانی و لطافت بیشتر پوست می‌شود استفاده از ماسک صورت است. در این قسمت به معرفی یک ماسک صورت می‌پردازیم که به آن معجون شگفت‌آور خیار و گلابی می‌گوییم. این ماسک را هفته‌ای سه بار به مدت 2 هفته استفاده کنید.
نحوه استفاده:
خیار را رنده کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید.
همچنین می‌توانید از گلاب مرغوب برای این کار استفاده کنید. برای این کار گلاب را روی پوست صورت کمپرس کنید.

آّب برای چاقی صورت

5- آب

احتمالاً شما هم شنیده باشید که یکی از راه‌های چاقی صورت مصرف منظم آب است. نوشیدن کافی آب به‌خصوص برای افرادی که ورزش می‌کنند ضروری است. این کار سبب می‌شود آب میان بافتی سلول‌های صورت تأمین شود و درنتیجه به چاق‌تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن کمک می‌کند.
بهتر است روزانه حداقل 10 تا 12 لیوان 250 سی‌سی آب میل کنید. بسیاری از افراد اذعان دارند که بیشتر از این میزان مصرف می‌کنند درصورتی‌که ممکن است لیوان آن‌ها خیلی کمتر از 250 سی‌سی حجم داشته باشند و دچار اشتباه شده باشند زیرا برخی از لیوان‌ها شاید کمتر از نصف 250 سی‌سی حجم داشته باشند.

امیدواریم که مطالعه‌ی این مقاله به شما کمک کند به هدف خود یعنی چاقی صورت بدون عوارض و با خیال آسوده دست‌یابید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره‌ی تخصصی به گروه همیار تناسب در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *