چرا همه جای بدنم لاغر می‌شود به‌جز شکم و پهلو؟ (لاغری شکم و پهلو)

بسیاری از افرادی که قصد تناسب‌اندام دارند به دنبال رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو هستند. اصولاً یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو دارای ویژگی‌های خاصی است که می‌توانید در مقاله‌ی یک رژیم غذایی سریع و موثر آن را مطالعه کنید. اما نکته‌ی قابل‌تأمل تر راجع به این موضوع است که افراد دارای شکم و پهلو فکر می‌کنند که چربی فقط در این نواحی تجمع پیداکرده و سایر نقاط بدن بدون چربی است اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد.

در مجموعه‌ی همیار تناسب مراجعین فراوانی داریم که به دنبال رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو هستند. مسلماً وقتی جلوی آینه به خود نگاه کنیم و یا لباسی تنگ می‌پوشیم تنها نقاطی که ممکن است مانع زیبا نشان دادن اندام ما در لباس پوشیده شده شوند شکم و پهلو و در بعضی افراد باسن است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بدون شک اگر دارای شکم و پهلوی برآمده هستید سایر نقاط بدن شما نیز دارای چربی است و در حین لاغری و رعایت رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو سایر نقاط بدن نیز لاغر خواهند شد. بنابراین باحوصله روند کاهش وزن خود را ادامه دهید زیرا ممکن است پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی تغییرات را در سایر نواحی بدن مشاهده کنید و با خود فکر کنید که علت اینکه همه جای بدنم لاغر می‌شود ولی شکم و پهلوی من لاغر نمی‌شوند در چیست؟

چرا همه جای بدنم لاغر می‌شود به‌جز شکم و پهلو؟

پرسش آشنایی که در طول جلسات مشاوره از اکثر مراجعین شنیده‌ایم این بوده که آقای خانی چرا همه جای بدنم لاغر می‌شود به‌جز شکم و پهلو؟ لطفاً رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو برای ما طراحی کنید به‌گونه‌ای که سایر نقاط بدنمان لاغر نشود و فقط شکم و پهلوهایمان لاغر شوند! تنها پاسخی که می‌توان به این پرسش داد این است که اگر شما از یک برنامه‌ی اصولی استفاده می‌کنید هم‌زمان چربی از نواحی مختلف بدن شما شروع به سوزاندن می‌کند. اجازه دهید برگه‌ی آنالیز بدنی یکی از مراجعینی را به شما نشان دهم که فکر می‌کردند فقط از ناحیه شکم و پهلو چربی اضافه‌دارند و سایر نواحی بدنشان بدون چربی است.

AX-BODY

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید ایشان دارای 15.1 کیلوگرم چربی اضافه در کل بدن هستند.( منظور از عبارت  Fat control همان چربی اضافه است که باید کنترل شود و این میزان را با دایره‌ی قرمز برای شما نشان‌دار کرده‌ایم.)

بنابراین ایشان در آنالیز بدنی متوجه شدند که حدود 15 کیلوگرم چربی اضافه‌دارند اما اگر سمت راست برگه‌ی آنالیز بدنی را مشاهده کنید متوجه می‌شوید که چربی چگونه در قسمت‌های مختلف بدن تجمع پیداکرده است. در تصویر زیر آنالیز چربی قسمت‌های مختلف بدن را مشاهده می‌کنید.

چربی-نواحی-مختلف-بدن

 

در تصویر فوق چربی‌های نواحی مختلف بدن به‌جز شکم و پهلو را با خطور قرمز نشان‌دار کرده‌ایم تا متوجه شوید که وجود چربی در شکم و پهلو نشان‌دهنده‌ی وجود چربی در سایر نقاط بدن نیز است. اما محل اصلی ذخیره‌ی چربی بدن شکم و پهلو است و مقادیر بیشتری در این نواحی ذخیره می‌شود.

نکته‌ی قابل‌توجه دیگر این است که در مسیر کاهش وزن چربی از نواحی مختلف بدن یعنی بالا تنه و پایین تنه به همراه شکم و پهلو آب می‌شود اما با توجه به اینکه از بین رفتن مقادیر کم‌چربی در نواحی بالا تنه می‌تواند تغییرات ظاهری قابل‌مشاهده‌ای را ایجاد کند و سوزانده شدن چربی‌های شکم و پهلو با توجه به حجم بالایی که دارند به چشم نمی‌آید بنابراین افراد در طی کاهش وزن فکر می‌کنند که همه جای بدنشان لاغر می‌شود به‌جز شکم و پهلو! ولی همان‌طور که در تصاویر مشاهده کردید واقعیت این است که چربی از همه‌ی نقاط بدن سوزانده می‌شود. بنابراین لاغر شدن سایر نقاط بدن در طول کاهش وزن کاملاً طبیعی می‌باشد و شما با انجام حرکات کششی و ورزش‌های قدرتی می‌توانید مانع از شل شدن و افتادگی بالاتنه شوید.

لطفاً با آگاهی و تحت نظر تیم متخصص در مسیر تناسب‌اندام حرکت کنید که در صورت  مواجهه با چالش‌های پیش رو بتوانید به‌خوبی رو به جلو گام بردارید. امیدوارم مطالعه‌ی این مقاله به اطلاعات علمی شما افزوده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *