لاغری سریع شکم بدون ورزش

چگونه می‌توان چربی‌های شکم را بدون ورزش لاغر کرد؟

یکی از سؤالات رایجی که مراجعین مطب از من می‌پرسند این است که آقای خانی آیا امکان دارد بدون ورزش بتوانیم چربی‌های شکم و پهلو را آب کنیم یا به عبارتی بتوانیم لاغری سریع شکم بدون ورزش داشته باشیم؟

در پاسخ به این سؤال شما بایستی صبر داشته باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید تا بتوانیم به پاسخ مناسبی برسیم .اما خبر خوب این است که بله این اتفاق امکان‌پذیر است بنابراین همراه با همیار تناسب به مطالعه‌ی این مقاله می‌پردازیم.

آیا-برای-لاغری-شکم-نیازی-به-ورزش-داریم

آیا برای لاغری شکم نیازی به ورزش داریم؟

احتمالاً شما هم به دنبال روشی هستید که بتوان بدون ورزش کردن شکم را لاغر کرد.
اما چرا بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای لاغری شکم حتماً باید ورزش کرد؟درست است که ورزش باعث کالری سوزی می‌شود و درنتیجه‌ی کالری سوزی چربی‌های بدن آب می‌شود. اما لاغر کردن شکم نیاز حتمی به ورزش ندارد. ورزش کردن سبب کالری سوزی بیشتری در بدن می‌شود اما باید توجه داشته باشید که هرچقدر شدت تمرینات ورزشی شما بیشتر باشد بدن با تخلیه‌ی سریع‌تر ذخایر بدن همراه می‌شود و پیغام‌های گرسنگی و ولع را به مغز ارسال می‌کند و سبب می‌شود که شما بلافاصله یا ساعاتی پس از ورزش گرسنگی شدیدی در خودتان احساس کنید.

شاید چندین روز بتوانید این گرسنگی را تحمل‌کنید اما درنهایت توان مقابله با این گرسنگی برای هیچ فردی امکان‌پذیر نیست و شما شروع به خوردن و درنتیجه برگرداندن کالری‌های سوزانده شده می‌کنید. البته اگر شما از یک برنامه‌ی غذایی اصولی پیروی کنید که تمام نیازهای شمارا برآورده کند تا حدودی می‌توانید با این مشکل مقابله کنید. اما طبق تجربه‌ای که من در طول سالیان سال با مراجعینم داشته‌ام کمتر از 10 درصد افراد تغذیه مناسب ورزشکاران را رعایت می‌کنند و نتیجه‌ی آن شکست در لاغری سریع شکم می‌شود.

دقت کنید که هدف من انتقال این مفهوم است که در شروع کاهش وزن انجام  ورزش سنگین برای سوزاندن چربی‌های بدن درنهایت ممکن است با بروز پرخوری همراه باشد و شما فقط کافی است از ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی، دویدن آهسته ، پیاده‌روی در آب و… استفاده کنید که فشاری به بدن خود وارد نکنید.

اما اگر شرایط ورزش کردن برای شما مهیا نیست اصلاً اشکالی ندارد چراکه شما به‌راحتی می‌توانید لاغری سریع شکم بدون ورزش داشته باشید.

چگونه لاغری سریع شکم بدون ورزش داشته باشیم

چگونه لاغری سریع شکم بدون ورزش را داشته باشم؟

اول از هر چیزی باید ببینید که شما به چه اندازه چربی‌دارید؟ برای این کار بهتر است وزن خود را از قد خود کم کنید و بعلاوه ی 3 کنید. مثلاً اگر وزن شما 80 کیلوگرم و قدتان 160 سانتی متر است شما حدود 23 کیلوگرم اضافه‌وزن دارید.

این فرمول خیلی کلی است و ممکن است بیشتر یا کمتر از حدود 3 کیلوگرم شود اما در کل برای محاسبه‌ی سریع فرمول مناسبی است.

اگر میزان اضافه‌وزن شما بیشتر از 7 کیلوگرم بود چربی در تمام مناطق بدن شما پخش‌شده است و شما بایستی آگاه باشید که درصورتی‌که شروع به رعایت برنامه‌ی غذایی کنید به‌راحتی وزنتان کاهش پیدا می‌کند. اما برای رعایت برنامه‌های غذایی باید آمادگی ذهنی داشته باشید و سراغ برنامه‌های غذایی سخت و طاقت‌فرسا نروید که درنهایت مانند ورزش‌های سنگین بازگشت وزن را تجربه خواهید کرد.

پس اگر شما بیشتر از 7 کیلوگرم اضافه‌وزن دارید لطفاً فقط به فکر کاهش وزن باشید و مهم نیست که این کاهش وزن حتماً از چری های شکم باشد چراکه چربی‌ها در تمام نقاط بدن پخش‌شده است و امکان چربی سوزی به‌تنهایی در شکم و پهلو امکان‌پذیر نیست بلکه چربی‌های کل بدن سوخته می‌شوند.

دیرتر لاغر شدن شکمچرا چربی‌های شکم من دیرتر از سایر نقاط بدن آب می‌شود؟

بسیاری از افراد تمایل دارند که فقط از چربی‌های شکم خود کم کنند و دیگر نقاط بدنشان تغییری نکند اما این کار غیرممکن است. واقعاً غیرممکن است چراکه چربی‌ها در کل بدن شما پخش‌شده‌اند اما حجم آن در شکم و پهلوی شما بیشتر است و خیلی به چشم می‌خورد.

سیستم بدن به‌گونه‌ای است که حین کاهش وزن از تمام نقاط بدن چربی می‌سوزاند ولی سعی می‌کند که مقادیر بیشتری را از شکم و پهلو کم کند اما چون در قسمت شکم و پهلو چربی بیشتری ذخیره‌شده است شما کاهش مقادیر آن را نسبت به چربی‌هایی که از بالاتنه و پایین‌تنه کم می‌شود کمتر حس می‌کنید.

پس‌ از اینکه با رعایت یک برنامه‌ی غذایی اصولی توانستید میزان اضافه‌وزن خود را به کمتر از 7 کیلوگرم برسانید زمان مناسبی برای تمرکز بر چربی‌های شکم و پهلو است و تا قبل از آن بدن به‌صورت خودکار از قسمت‌های مختلف به‌خصوص شکم و پهلو چربی سوزی خواهد داشت اما اختصاصاً نمی‌توان باوجود اضافه‌وزن بالا فقط روی شکم و پهلو تمرکز کرد.

یک برنامه غذایی مناسب برای کاهش چربی های شکم

ویژگی‌های یک برنامه‌ی غذایی مناسب برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

همیشه اعتقاد داشته‌ام و دارم که به‌هیچ‌عنوان نباید ذهن ما فکر کند که در حال رژیم گرفتن است به همین دلیل از عبارت برنامه‌ی غذایی همیشه استفاده می‌کنم.

یک برنامه‌ی غذایی به‌هیچ‌عنوان دارای محدودیت نیست بلکه به شما پیشنهاد‌هایی بین خوب  و خوب‌تر را می‌دهد.

البته بعضی از خوب‌ها وقتی بیش‌ازاندازه مصرف شوند مشکلاتی را برای بدن به وجود می‌آورند که خودتان بهتر از من از این موضوع اطلاع دارید. مثلاً خوردن زیاد فست فودها مشکلاتی را به‌مرورزمان برای سلامتی ما به وجود می‌آورد.

در یک برنامه‌ی غذایی که ما به مراجعه‌کنندگان عزیزمان توصیه می‌کنیم حتماً در طول روز یک تا دو واحد لبنیات را توصیه می‌کنیم. ( برای مطالعه‌ی واحدهای غذایی کلیک کنید. )

مصرف میوه در حد 2 تا 3 واحد می‌باشد که در طول روز می‌توانید مصرف کنید.

سایر مواد غذایی را می‌توانید در حد معمول مصرف کنید.

 

نتیجه‌گیری:

اگر قصد لاغری سریع شکم بدون ورزش دارید امکان‌پذیر است اما واقعیت این است که واژه‌ی سریع برای ذهن ما تعریف‌شده نیست و شما می‌توانید با رعایت یک رژیم غذایی اصولی به‌راحتی به وزن ایده آل خود دست‌یابید و چربی‌های شکم و پهلو را آب کنید اما تمرکز صرفاً روی چربی‌های شکم و پهلو برای افرادی است که اضافه‌وزن ندارند و فقط یک‌لایه‌ی کوچک چربی در شکم و پهلویشان وجود دارد که این افراد با انجام یک فعالیت متوسط و بازهم رعایت برنامه‌ی غذایی می‌توانند به این هدف دست یابند که البته رعایت برنامه‌ی غذایی نیاز به آمادگی ذهنی دارد که در مقالات سایت به آن‌ها اشاره کاملی داشته‌ایم.

امیدوارم از مطالعه‌ی این مقاله لذت برده باشید. لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید. من وحید خانی هستم و خوشحالم از اینکه در مسیر تناسب‌اندام همیار شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *