لاغری در خانه ( چگونه در خانه لاغر شویم؟ )

سؤال برخی از دوستان این است که آیا لاغری در خانه امکان‌پذیر است؟  آیا برای لاغر شدن بایستی حتماً در یک باشگاه ورزشی ثبت‌نام کنیم؟

من وحید خانی هستم از مجموعه‌ی همیار تناسب و در این مقاله سعی می‌کنم که به شما آموزش دهم چگونه بتوانید به‌راحتی در خانه به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید.

آیا-برای-اینکه-لاغر-شوم-باید-حتماً-ورزش-کنم؟

آیا برای اینکه لاغر شوم باید حتماً ورزش کنم؟

قبل از اینکه بخواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه در خانه لاغر شوید بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که آیا واقعاً برای لاغر شدن نیاز به ورزش کردن داریم؟

 اجازه دهید پاسخ به این سؤال را ابتدا از دید عموم جامعه موردبررسی قرار دهیم.

اگر بخواهم دیدگاه مراجعین حضوری که به مطب مراجعه می‌کنند را با شما در میان بگذارم پاسخ اکثر مراجعه‌کننده‌ها مثبت است.

اکثر افرادی که برای لاغری به مجموعه‌ی ما مراجعه می‌کنند اعتقاددارند که به دلیل اینکه ورزش نمی‌کنند چاق شده‌اند و این گفته‌ها نشان‌دهنده‌ی این باور است که ورزش کردن باعث لاغری من می‌شود و برای اینکه بتوانم این لاغری را حفظ کنم باید همیشه ورزش کنم!

یکی از مراجعین رو به من کرد و در پاسخ به این سؤال که علت چاق شدن رو چی میدونید گفت:

” آقای خانی من هر وقت که ورزش نمی‌کنم وزنم بالا میره!

شش‌ماهه پیش تصمیم گرفتم که دوباره ورزش کنم، در باشگاه ورزشی نزدیک محله‌مان ثبت‌نام کردم.

حدود چند ماه ورزش کردم و وزنم را چند کیلوگرم کاهش دادم.

بعدازاینکه مجدداً ورزش را کنار گذاشتم بازگشت وزن به سراغم آمد. ”

همان‌طور که می‌بینید این دوستمان شدیداً اعتقاد دارد که ورزش کردن باعث لاغر شدنش می‌شود.

بسیاری از دوستان ما در فضای مجازی نیز اعتقاددارند که با ورزش کردن می‌توانند وزن خود را کاهش دهند.

آیا ورزش کردن باعث لاغر ماندگار می‌شود؟

آیا ورزش کردن باعث لاغر ماندگار می‌شود؟

تا به اینجای مقاله به نظرات افراد مختلف درباره‌ی تأثیر ورزش و فعالیت بر وزن اشاره کردیم و اکثراً اعتقاد داشتند که نقش بسیار زیادی را در چاق شدن و یا عدم لاغری ایفا می‌کند.

اما ازنظر من ( وحید خانی ) که سال‌هاست در حیطه‌ی تغذیه و مشاوره‌ی لاغری در حال فعالیت هستم و مطالعات فراوانی در این زمینه داشته‌ام شاید اگر ورزش را باهدف لاغری انجام دهید تأثیر معکوسی در طولانی‌مدت دریافت می‌کنید.

اما چرا من این اعتقاد رادارم؟

به هراندازه که ورزش بیشتری برای لاغری انجام دهید به همان اندازه یا بیشتر کالری دریافت می‌کنید.

علت اینکه همواره اعتقاددارم برای لاغر شدن نباید روی ورزش حساب بازکنید این است که شما به هراندازه‌ای که در ورزش کالری بسوزانید به همان اندازه بدن شما نیاز به کالری پیدا می‌کند و چون شما در تنظیم کالری ممکن است تبحر نداشته باشید در بسیاری از موارد با شکست مواجه می‌شوید.

در ابتدا و چند هفته‌ی ابتدای ورزش شاید بتوانید که با کنترل کردن خوراکی‌های دریافتی کالری بیشتری بسوزانید اما این کنترل کردن درنهایت با شکست مواجه می‌شود و شما به‌مرور با ریزه‌خواری‌هایی که حتی خودتان دلیلش رانمی‌دانید و در بسیاری از مواقع متوجه آن نمی‌شوید به‌مرور کالری‌های سوزانده شده را برمی‌گردانید.

ورزش را برای سلامتی انجام دهید نه برای لاغری

ورزش را برای سلامتی انجام دهید نه برای لاغری

بدون شک ورزش کردن باعث سلامتی بی‌حدواندازه‌ای در شما خواهد شد. بنابراین ورزش را فقط و فقط برای سلامتی انجام دهید.

همان‌طور که در طی مقاله اشاره کردیم اگر ورزش برای لاغری انجام گیرد با توجه به مکانیسم‌های بدن تمام کالری سوزانده شده به بدن بازمی‌گردد و شما در طولانی‌مدت نتیجه‌ی مطلوبی را به دست نخواهید آورد.

لاغری-در-خانه-با-کنترل-ذهن-و-رعایت-برنامه‌ی-غذایی

لاغری در خانه با کنترل ذهن و رعایت برنامه‌ی غذایی

تا به اینجای مقاله متوجه شدیم که برای لاغری حتماً نیازی به ورزش کردن نداریم چراکه بدن ما بر اساس مکانیسم‌هایی که دارد به‌مرور کالری‌های سوزانده شده توسط ورزش را برمی‌گرداند اما برای سلامتی و داشتن زندگی سالم‌تر حتماً فعالیت ورزشی توصیه می‌شود.

حال وقتی متوجه شدیم که برای لاغری نیازی به ورزش کردن نیست پس به‌راحتی می‌توانیم در خانه لاغر شویم و حرکات ورزشی مناسب را نیز به‌مرور برای داشتن زندگی سالم‌تر در خانه انجام دهیم .

اما چگونه لاغری در خانه را به دست آوریم؟

 چگونه لاغری در خانه را به دست آوریم؟

راستش را بخواهید ازنظر تئوری لاغر شدن بسیار راحت است. شما اگر کالری دریافتی را کنترل کنید به‌راحتی می‌توانید وزن خود را کنترل و کاهش دهید. اما آیا در عمل هم به همین راحتی امکان‌پذیر است؟

باید بگویم این دیگر بستگی به شما دارد که چقدر آماده‌ی یادگیری و پذیرش مطالب جدید هستید. اگر فردی باشید که میزان پذیرش و آموزش پذیریتان بالا باشد به‌راحتی می‌توانید با آموزش‌هایی که مجموعه‌ی همیار تناسب در اختیار شما قرار می‌دهد به وزن ایده آل خود دست‌یابید اما اگر مقاومت ذهنی داشته باشید و بر اساس تجربیات خود پیش بروید یا اینکه نکاتی را رعایت کنید که عموم مردم برای لاغری استفاده می‌کنند این مسیر برایتان سخت و حتی غیرقابل دستیابی می‌شود.

به‌عنوان‌مثال ما در این مقاله اشاره کردیم که برای لاغری نیازی به ورزش ندارید و ورزش فقط برای سلامتی بهتر بایستی صورت گیرد!

حال شما چقدر توانایی یادگیری و آموزش‌هایی رادارید که مخالف آن چیزی است که تا به امروز شنیده‌اید؟ آیا می‌توانید زمانی که ورزش می‌کنید به فکر لاغری نباشید و فقط به‌سلامتی جسمی و حس خوبی که از ورزش ناشی می‌شود را ببینید؟

یا مدام به شکم و پهلوی خود نگاه می‌کنید که چه زمانی از بین می‌رود؟

نکته‌ی دومی که باید برای لاغری در خانه به آن توجه کنید این است که از همه‌ی مواد غذایی استفاده کنید اما به مقداری که بدن شما به آن نیاز دارد.

آیا می‌توانید با خیالی آسوده از غذاها استفاده کنید بدون اینکه ترس از چاق شدن داشته باشی؟ اگر پاسخ شما مثبت است پس میزان یادگیری و آموزش پذیری شما بالاست و به‌راحتی می‌توانی در این مسیر به وزن ایده آل خود دست‌یابید اما اگر نمی‌توانی بدون ترس غذا بخوری باید بیشتر آموزش ببینی تا بتوانی میزان پذیرش و آموزش پذیری خود را بالاتر ببری.

اما-از-کجا-بفهمیم-که-به-چه-میزان-باید-بخوریم؟

 از کجا بفهمیم که به چه میزان باید بخوریم؟

اگر بیشتر از میزانی که موردنیاز بدن است استفاده کنیم، آن‌وقت چاق‌تر هم می‌شویم!

باید به شما بگویم که فکر شما کاملاً درست است.

در شروع کار ممکن است بیشتر یا کمتر از مقادیری که نیاز دارید مصرف کنید چون نمی‌دانید که چقدر باید بخورید. به همین خاطر ما مقاله‌ای را در وب‌سایت همیار تناسب منتشر کردیم که می‌توانید بامطالعه‌ی آن به‌راحتی متوجه شوید که احساس گرسنگی واقعی و گرسنگی کاذب را شناسایی کنید و فقط به گرسنگی واقعی پاسخ دهید.

برای مطالعه‌ی مقاله کلیک کنید.

مقاله‌ی تفاوت میان گرسنگی، میل و ولع را بدانید و برای آن برنامه‌ریزی کنید؟

ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که آیا با رعایت نکاتی که گفته‌شده است من به وزن ایده آلم می‌رسم و می‌توانم لاغری در خانه را تجربه کنم؟

پاسخ من ( وحید خانی ) در صورتی مثبت است که شما در این مسیر بتوانید ذهن خود را سازمان‌دهی کنید. یعنی بتوانید این باور را در خود ایجاد کنید که شما به‌راحتی می‌توانید با خوردن همه‌ی مواد غذایی و بدون اینکه بخواهید ورزشی را برای لاغری انجام دهید به وزن ایده آل خود دست‌یابید.

ایجاد این باور ممکن است نیاز به تلاش داشته باشد که ما در جلسات مشاوره و محصولاتمان سعی کرده‌ایم به کمک شما بیاییم و این باور را به‌مرورزمان در شما ایجاد کنیم.

نتیجه‌گیری:

برای لاغری در خانه نیازی به ورزش یا رژیم‌های سخت نداریم. شما کافی است با مصرف همه‌ی مواد غذایی به‌اندازه‌ای که بدن به آن نیاز دارد به‌راحتی به وزن ایده آل خود دست‌یابید. اما نکته‌ی مهم این است که برای اینکه بتوانیم به‌اندازه غذا بخوریم بایستی باورهای ذهنمان را تغییر دهیم.

 

2 پاسخ

  1. سلام و تشکر بابنت مقاله خوبتون؛
    من قصد دارم وزن کم کنم و از طرفی برای درمان کم خونی دارم عرق یونجه طوبی گستر مصرف می‌کنم. داخل یه مقاله خوندم عرق یونجه باعث چاقی میشه! میخواستم بدونم شما اطلاعای دارین که صحت داره یا خیر؟ و اینکه اگر مصرف عرق یونجه باعث چاقی بشه چه راهکاری رو به من پیشنهاد می‌دید؟

    مقاله که عرض کردم این بود https://vrgl.ir/n9WOj

    1. با سلام
      اگر از مخاطبین مجموعه ی همیار تناسب باشید تا به حال متوجه شده اید که هیچ ماده ی غذایی نمی تواند سبب چاقی شما شود. تنها دلیل چاقی رفتارهای اشتباه غذایی است. بنابراین خوردن عرق یونجه سبب چاقی نمی شود بلکه فکر کردن به اینکه عرق یونجه شما را چاق می کند سبب می شود که شما رفتارهای غذایی چاق کننده ای از خود بروز دهید که در نهایت سبب می شود با بیش خوری وزنتان بالا رود.
      بنابراین با خیال راحت هر غذایی که دوست دارید میل کنید. پیشنهاد می کنیم در دوره ی رایگان لاغری با ذهن شرکت کنید. جهت شرکت در این دوره روی لینک زیر کلیک کنید.
      دوره ی رایگان لاغری با ذهن
      https://hamyartanasob.com/product/free-weight-loss-course-with-mind/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *