فواید مصرف کیوی در فصل سرما

به نظر شما کیوی در سرما یا گرما بیشتر می چسبد؟

اگر به دنبال منبع غنی از ویتامین سی در بین میوه‌ها می‌گردید کیوی یکی از آنهاست.

با توجه به سهم بالای ویتامین سی در این میوه، می تون برای پیشگیری از ویتامین سی چند عدد از آن را در طول هفته در رژیم غذایی قرارداد.

جالب است بدانید کارشناسان بسیار تأکیددارند که به شش دلیل نباید از خوردن کیوی غافل شد:

کیوی در فصل سرما

آسان‌تر تنفس کردن

بر اساس گزارش منتشرشده از انجمن آمریکا، یک فرد بالغ نزدیک بر 20 هزار بار در روز نفس می‌کشد. با توجه به تأثیری که کیوی بر خس‌خس سینه دارد کودکانی که در هفته بین 5 تا 7 عدد کیوی مصرف می‌کنند خس‌خس سینه‌ی کمتری داشتند و کاهش تنگی نفس و سرفه شدید شبانه را به همراه داشته است.

مصرف کیوی خطر ابتلا به نابینایی وابسته به سن را کاهش می‌دهد.مصرف کیوی خطر ابتلا به نابینایی وابسته به سن را کاهش می‌دهد.

سلطان آنتی‌اکسیدان‌ها لوتئین می‌باشد و کیوی حاوی این ماده است. بنابراین کیوی می‌تواند از کوری مرتبط باسن جلوگیری کند. همچنین چشم‌ها را از انواع آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

ویتامین‌های کیوی یکی دیگر از دلایلویتامین‌های کیوی یکی دیگر از دلایل

می‌توان کیوی را سرشار از ویتامین C  و E   معرفی کرد. هر دو عدد کیوی متوسط دو برابر دو عدد پرتغال ویتامین ث دارد. اگر سری به مطالعات بزنیم متوجه می‌شویم که کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با استرس و پیری مقابله می‌کند. از دیگر فواید کیوی:

بهبود زخم و جذب آهن

کمک به‌سلامت استخوان‌ها، رگ‌های خونی و دندان‌ها

موارد نام‌برده از خواص ویتامین ث موجود در کیوی می‌باشد. و حال به سراغ خواص ناشی از وجود ویتامین E  در کیوی می‌رویم. ویتامین E  جزء آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در تقویت سیستم ایمنی و کاهش کلسترول کمک می‌کند.

هر جفت ویتامین‌های C و E محافظی هستند برای بدن در برابر سلول‌های سرطان‌زا

سطح بالای سروتونیناگر به دنبال سطح بالای سروتونین در بدن هستید.

مصرف کیوی باعث افزایش میزان یکی از ناقل‌های عصبی فعال در سیستم عصی  مرکزی و دستگاه گوارش به نام سروتونین می‌شود.

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که نقش سروتونین در بدن چیست؟

باید گفت نقش سروتونین در لوله‌ی گوارش این است که به کنترل هضم غذا کمک می‌کند و در سیستم عصبی مرکزی بیشترین نقشش در کنترل خلق‌وخوی، خواب، اشتها، قدرت حافظه و یادگیری است.

ناگفته نماند که این ناقل عصبی (سروتونین) در ساخت استخوان‌ها نیز نقش دارد.

به دنبال منبع غنی از منیزیم و پتاسیم هستید؟

هر دو کیوی متوسط چیزی حدود 30 میلی‌گرم منیزیم دارد.

شاید پیش خود بگویید که منیزیم به چه‌کار بدن می‌آید؟

این ماده‌ی معدنی که نام منیزیم را به خود اختصاص داده است برای عملکرد عضلات مهم است و همچنین در بالا بردن سطح انرژی نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

یکی نکته‌ی جالب!

احتمالاً شما هم شنیده باشید که موز به خاطر داشتن پتاسیم میوه‌ای عالی است اما آیا می‌دانستید که کیوی 20 درصد بیشتر از موز پتاسیم دارد؟

پتاسیم برای کنترل فشارخون، کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه، پوکی استخوان و سکته مغزی مفید است.

کیوی و کنترل قند خونکنترل قند خون

اکثر میوه‌ها اگر به‌صورت کامل خورده شوند یعنی آبمیوه نشوند حاوی فیبر مناسبی برای کنترل قند خون می‌باشند و کیوی نیز از این عائده مستثنا نیست!

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که مصرف بالای میوه توصیه نمی‌شود و در طول روز بین 2 تا 3 واحد میوه برای بدن کافی است و مقادیر بیشتر قند اضافی را وارد بدن می‌کند.

امیدوارم از مطالعه‌ی این مقاله که توسط گروه همیار تناسب گردآوری‌شده است نهایت لذت را برده باشید. اگر به دنبال رسیدن به وزن ایده آل هستید می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *