چرا وزن کم نمی کنیم؟ همه چیز کاهش وزن نیست!

بسیاری از افراد تصور می کنند که موفقیت در مسیر تناسب اندام یعنی هر وقت که روی ترازو می روند عدد وزنی کمتری را مشاهده کنند! یک هفته از شروع برنامه ی کاهش وزن یکی از مراجعینم گذشته بود که متوجه شدم پیامی را در واتس آپ برای ما ارسال کرده است. زمانی که پیام ایشان را باز کردم با متن زیر مواجه شدم:

سلام

من خودمو وزن کردم همچنان 73 کیلو هستم!! پس چرا وزن کم نکردم ؟

احتمالا شما هم با این شرایط روبرو شده باشید که با وجود رعایت برنامه ی غذایی و ورزشی را به خوبی رعایت نموده اید اما متوجه شده اید که کاهش وزن نداشته و حتی در برخی مواقع با افزایش وزن مواجه می شوید. اما نگران نباشید زیرا همه چیز کاهش وزن نیست.

همه چیز کاهش وزن نیست!

همه چیز کاهش وزن نیست!

ممکن است تصور کنید که ما تلاش می کنیم وزنمان را کاهش دهیم آنوقت شما می گویید همه چیز کاهش وزن نیست؟

بله دوست عزیز واقعیت این است که همه چیز کاهش وزن نیست زیرا در مواقعی با شروع کاهش وزن شاهد رشد ماهیچه هایتان هستید. این اتفاق خوبی است زیرا ماهیچه ها در این شرایط جایگزین چربی ها می شوند. بنابراین هرچند وزنتان تغییر نمی کند اما اتفاقات خوبی در بدن شما در حال رخ دادن است.


پیشنهاد های مطالعه:

کاهش وزن با غذا های چاق کننده!

تاثیر میوه بر کاهش وزن

لاغری ذهنی


ماهیچه بیشتر یعنی کالری سوزی بیشتر

ماهیچه بیشتر یعنی کالری سوزی بیشتر

ماهیچه های ما هرچقدر بیشتر باشند نیاز به انرژی بیشتری دارند پس در شرایطی که بدن در حال ساخت ماهیچه است با وجود اینکه وزن شما افزایش پیدا می کند اما به نفع شما است. زیرا ماهیچه های شما کالری هایی که به بدن می رسانید را به سرعت می سوزانند به همین خاطر است که می بینیم برخی افراد با خوردن مقادیر زیادی از مواد غذایی دارای اندام ایده آل هستند.

اندازه گیری دور کمر و بازو بهتر از اندازه گیری وزن بدن است

اندازه گیری دور کمر و بازو بهتر از اندازه گیری وزن بدن است

زمانی که بدن در شرایط چربی سوزی و عضله سازی است ممکن است وزن بدن تغییری نکند و شما احساس ناامیدی کنید اما همانطور که گفتیم وزن بدن شاخص دقیقی برای بررسی میزان پیشرفت شما نیست. بنابراین بهتر است دور کمر یا بازوی خود را اندازه گیری کنیم.

اگر لباس های شما گشاد شده است و احساس راحتی بیشتری در لباس های خود می کنید بدن شما چربی سوزی لازم را داشته است حتی اگر وزن شما تغییری نداشته باشد.

نتیجه گیری:

احساس خوبی که در مسیر لاغری و تناسب اندام داریم را با وزن کردن مداوم خراب نکنیم. وزن بدن به صورت مداوم دچار نوسان می شود که تغییرات هورمونی و میزان آب بدن در این نوسانات نقش دارد پس اگر به خوبی برنامه ی لاغری خود را اجرا می کنید مطمئن باشید که به خوبی در حال پیشرفت هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *