عوارض کاهش وزن سریع

کاهش وزن سریع یا تدریجی ؟

شما کدام تجربه کرده اید؟

کاهش وزن یک پروسه مدت دار است بنابراین نیازمند صبر و شکیبایی است . محققان بر این عقیده اند که در راستای کاهش وزن سالم و البته پایدار کاهش حدود نیم تا یک کیلو در هفته استاندارد است . البته این قابل درک است که افراد جامعه میل به کاهش وزن در کوتاهترین زمان را دارند اما آیا استاندارد راه درست را میتوان نادیده گرفت ؟ آن هم به چه قیمتی ؟

یک سوال مهم !!

وقتی که کاهش وزن با سرعت زیادی صورت میگیرد چه اتفاقی می افتد ؟

قطعا اتفاقات خوبی نخواهد افتاد . در ادامه جواب سوال را شرح میدهیم .

وقتی شما با سرعت زیاد وزن کم میکنید در واقع بافت عضلانی خود را از دست میدهید نه چربی های اضافی ، و در نتیجه این امر باعث کاهش متابولیسم و کالری سوزی در بدن شما میشود .

ساختار بدن ما شامل بافت های چربی و بدون چربی (عضلات، استخوانها، آب) میباشد . عضلات ما در هر شرایطی باید تقویت شوند و تحت هیچ شرایطی نباید از سلامت آنها غافل شد . برخی عادات بد مانند ورزش نکردن ،عادت به پشت میز نشینی ، تغذیه نامناسب ،رژیم های غذایی غیر استاندارد میتواند موجب ضعف عضلانی بدن ما شود .

بنابراین در مسئله کاهش وزن حتما تحت نظر متخصص تغذیه و با برنامه کارشناسی شده پیش بروید .

از طرف دیگر کاهش وزن ناگهانی بخاطر اینکه کالری سوزی در آن اتفاق نمی افتد حرص و ولع ما به غذا خوردن را زیاد میکند چون گرسنگی های ناگهانی بوجود می آورد و این امر رعایت قوانین رژیم را برایمان دشوار میکند .

در صورتیکه ما در یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده با اشتیاق میتوانیم تغذیه را در هر نوعی و به مقدار کافی مصرف کنیم .

دیگر علائمی که ممکن است تجربه کنید شامل خستگی ،گرفتگی عضلانی ، سرگیجه،زود رنجی و بی خوابی است.

بنابراین میتوان نتیجه گرفت که  انتظار کاهش وزن خیلی سریع شما را با خطرات جبران ناپذیری مواجه میکند . رژیم غذایی شما سخت تر و ریسک شکست شما شدیدتر خواهد شد . به همین علت است خیلی از رژیم های غذایی غیر استاندارد و بازاری کاهش وزن اولیه بسیار قابل توجهی دارند اما در ادامه بازگشت وزن بسیار بیشتر از قبل را شاهد خواهیم بود .

این امر را نباید فراموش کرد که رژیم غذایی غیر استاندارد نه تنها برگشت وزن چند برابری دارد بلکه سلامت فرد را بطور جدی به خطر می اندازد .

افرادی که خواهان کاهش وزن هستند باید این اصل را سرلوحه کار خود قرار دهند که از برنامه ای شامل تمرین و عادات غذایی که موجب کاهش وزن تدریجی و مداوم میشود استفاده کنند .

شاید با خود میگویید اینطور که مسیر خیلی طولانی میشود ؟ بله اما به این توجه کرده اید که ماندگاری و نگه داشتن آن چقدر راحت تر است و بدون اینکه شما تحت کنترل شدید غذایی باشید کاهش وزن را شاهد خواهید بود . در عین حال از لحاظ ویتامین و نیازهای تغذیه ای هم تامین هستید .

آهسته و پیوسته بودن بودن رژیم غذایی از استاندارهای یک رژیم توصیه شده است .

در ادامه تجربه یک مراجعه کننده به مطب تغذیه و سلامت دکتر خانی را مورد بررسی قرار میدهیم .

 

عوارض کاهش وزن سریع

عوارض کاهش وزن سریعدر گذشته وقتی گرسنه میشدم باید تحمل میکردم خیلی عصبانی میشدم و احساس افسردگی میکردم و بعد از خوردن غذا احساس روبه راه شدن به من دست میداد .

این نوع غذا خوردن که احساس ناخوشایندی داشته باشیم بدترین ضربه را به سلامتی ما خواهد زد . یک رژیم برنامه ریزی شده برای ما غذا خوردن همراه با اشتیاق را در نظر میگیرد.

بعد از رژیم

 

پرورش ذهن
پرورش ذهن

من خوشبختم چون میتوانم چیزهای خوب جهان را ببینم ،از خوردن و چشیدن لذت ببرم .

من خوشبختم چون پدر و مادری دارم که در هر زمان و مکان همراه من هستند و من خوشبختم چون توانایی این را دارم که برای هدفم بجنگم .

نوشته های مراجعه کننده  بعد از استفاده از رژیم را مشاهده کردید .

احساس رضایت و لذت از کاهش وزن ،انگیزه و اشتیاق برای ادامه راه تا رسیدن به هدف .

از راه سالم وزن کم کنیم :

  • ورزش و تمرینات حرکتی شامل ورزشهای هوازی ، دویدن و پیاده روی را حتما انجام دهیم .

  • مصرف میوه و سبزیجات را فراموش نکنیم

  • برنامه غذایی متعادل شامل کربوهیدراتها ،پروتئین و چربی را استفاده کنیم .

و در نهایت توصیه میکنیم کاهش وزن را تدریجی و مداوم انتخاب کنیم چرا که ما نمیخواهیم برای چند بار تجربه کاهش وزن را تکرار کنیم و با شکست مواجه شویم .

یادتان باشد کاهش وزن شما مثل یک دوی ماراتن است نه صد متر سرعت.

برای یک رژیم تغذیه استاندارد و داشتن اندام ایده آل قد و وزنت رو به این شماره ارسال کن

۰۹۳۹۹۰۱۲۵۲۲

ما برای شما کاهش وزن را تضمین میکنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *