راهکارهای جالب و کارساز برای کاهش اشتهای کاذب

کاهش اشتهای کاذب با تکنیک های بی نظیر

اشتهای کاذب واژه ای که اغلب اوقات با وحشت از آن صحبت میکنیم . اما آیا میتوان آن را کنترل کرد و یا از بین برد ؟ در ادامه مطلب به آگاهی بهتری راجع به این مسئله میریسیم .

گاهی اوقات رژیم های غذایی غیر استاندارد و عادت های زندگی ناسالم میتواند باعث گرسنگی بیش از حد و نیاز بدن شما به غذای بیشتری شود .

وقتی از استاندارد رژیم غذایی صحبت میکنیم یعنی بشقاب غذایی که پروتئین، فیبر یا چربی مناسبی داشته باشد . این ویژگی سالم در رژیم غذایی باعث سیری و کاهش اشتها میشود . اما عوامل دیگری هم باعث وجود اشتهای کاذب میشود از جمله :

شرایط عصبی نا مناسب

نبود برنامه درست غذایی

استرس اجتماعی

شرایط استراحت و فعالیت غیر استاندارد

چندین روش که می توانید برای مبارزه با گرسنگی و هوس کاذب استفاده کنید:

 

  • میان وعده های ناسالم را از چشم دور نگه دارید:

سعی کنید خوراکیهای ناسالم را در دسترس قرار ندهید هر چه فاصله مکانی شما با خوراکیها دورتر باشد درصد استفاده از آن کمتر خواهد بود.

  • در مقابل ولع خوردن زود تسلیم نشوید :

وقتی هوس خوردن غذا میکنید 5 تا 10 دقیقه خود را مشغول فعالیت دیگری کنید بعد سراغ غذا بروید مقداری از میل شما کاهش یافته. درسته؟

  • آب یا چای بنوشید :

خیلی اوقات احساس تشنگی و کمبود مایعات بدن ما را وادار به خوردن غذا میکند . آب کمک می‌کند معده پُرتر شود و جلوی گرسنگی و اشتهای کاذب را هم می‌گیرد. پر شدن شکم، به مغز پیام سیری می‌فرستد.

هیچ گاه ازعلم تغذیه خود غافل نشوید . مهمترین بخش سلامت را تغذیه در برمیگیرد بنابراین یک بشقاب غذای سالم را هیچ گاه ارزان نفروشید .

  • در غذا خوردن آرامش و زمان کافی را فراموش نکنید:

مطالعات نشان داده بین چاقی و سرعت غذا خوردن رابطه مستقیمی وجود دارد .

  • از وسایل الکترونیک خود فاصله بگیرید :

وسایل هوشمند مانند گوشی ، تبلت، لپ تاب و… را هنگام غذا خوردن رها کنید . افرادی که در معرض نوع نور آبی ساطع شده از این نوع صفحه ها قبل و در طول یک وعده غذایی هستند، افزایش شدید گرسنگی دارند و مقاومت انسولین را تجربه می کنند.

  • برنامه خواب خود را تصحیح کنید:

رابطه عجیبی بین خواب و پرخوری وجود دارد افرادیکه ساعت خواب کمتری دارند پرخورتر هستند و در نتیجه کالری بیشتری دریافت کرده و در نهایت اضافه وزن . بنابراین با تنظیم خواب خود میتوان به نتایج بهتری برای کاهش وزن رسید.

  • مسواک زدن

با مسواک زدن میتوان احساس گرسنگی را کنترل کرد مغز ارتباط بین تنفس تازه و عدم تغذیه ره خوبی درک میکند و همین امر باعث میشود شما از احساس گرسنگی کاذب فاصله بگیرید .

شاید تا بحال نمیدانستید میتوان مغز را از راههای مختلف آموزش داد تا کنترل بهتری روی اشتها داشته باشد . ارتباط تصاویر دیداری و تحلیل آنها توسط مغز باعث میشود شما در خوردن آموزش ببینید و خود را کنترل کنید .

کلیپ های شاد و خنده دار ببینید!!

کلید موفقیت این است که واقعاً به خود اجازه دهید با خندیدن خود را رها کنید.

با دوست صمیمی خود تلفنی و یا حتی الامکان تصویری صحبت کنید و برای چند دقیقه هم شده صورت خندان او را ببینید و لحظه ای شاد برای خود بسازید.

برای کاهش اشتهای کاذب بشقاب غذای خود را در سایز کوچک انتخاب کنید .

بشقاب بزرگتر یعنی غذای بیشتر و انتخاب ظرف غذا بر عهده مغز شماست.

اینکه ظرف غذای کوچکتری و در نتیجه غذای کمتری را برا خود انتخاب کنید یعنی پرورش مغز برای کنترل اشتها و در نهایت سبب کاهش اشتهای کاذب می شود. .

برای از بین بردن اشتهای کاذب در غذا خوردن لقمه های کوچکتر بگیرید.

غذا را در مدت زمان بیشتری بجوید ،مکث کنید و در حین غذا خوردن آب بنوشید تا حجم معده خود را پر کنید و احساس سیری داشته باشید .

 

نتیجه گیری:

با همه نکات بیان شده در مطلب بالا این اصل را نباید فراموش کرد که در هر کاری برنامه ریزی نقش مهم و اساسی دارد برای تغذیه خود وقت بگذارید و از هزینه کردن برای فرهنگ غذایی سالم پروایی نداشته باشید .

برای کاهش وزن حتما تحت نظر متخصص تغذیه اصولی پیش بروید و منتظر نتایج عالی تلاش خود باشید .

در صورتی که نیاز به مشاوره ی رایگان لاغری دارید همین حالا می توانید قد و وزن خود را به شماره ی 09399012522 ارسال کنید، اگر خارج از ایران هستید کد ایران را در ابتدای شماره درج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *