علائم و دلایل کم آبی بدن چیست؟

علائم کم آبی چیست؟

دراین مقاله صد داریم با علائم و دلایل کم آبی بدن آشنا شیم .

تشنگی همیشه شاخص مطمئنی برای سنجش نیاز بدن به آب نیست و همچنین عدم تشنگی شما به معنی نداشتن کم آبی نیست. بسیاری از مردم، به خصوص سالمندان،تا زمانی که دچار کمبود آب نشوند، احساس تشنگی نمی‌کنند.

به همین دلیل مهم است که مصرف آب را در طول آب و هوای گرم یا زمانی که بیمار هستید افزایش دهید، حتی اگر تشنه نیستید.

علائم و نشانه‌های نیز می‌تواند در سنین مختلف متفاوت باشد.دراین مقاله صد داریم با علائم و دلایل کم آبی بدن آشنا شیم .تشنگی همیشه شاخص مطمئنی برای سنجش نیاز بدن به آب نیست و همچنین عدم تشنگی شما به معنی نداشتن کم آبی نیست.

بسیاری از مردم، به خصوص سالمندان،تا زمانی که دچار کمبود آب نشوند، احساس تشنگی نمی‌کنند.

به همین دلیل مهم است که مصرف آب را در طول آب و هوای گرم یا زمانی که بیمار هستید افزایش دهید، حتی اگر تشنه نیستید.

علائم و نشانه‌های کم آبی بدن نیز می‌تواند در سنین مختلف متفاوت باشد.

علائم کم آبی بدن در کودکان و نوزادان

خشکی دهان و زبان
گریه‌ی بدون اشک
عدم مرطوب شدن پوشک بعد از سه ساعت
چشم ها و گونه‌های گود افتاده
فرورفتگی ملاج جلوی جمجمه: زمانی که در حالت طبیعی شما ملاج نوزاد را لمس می‌کنید باید کمی احساس سختی یا انحنای روبه بیرون داشته باشید.

بی‌حالی یا بی‌قراری

چه دلایلی باعث کم آبی می‌شود؟

کمبود مصرف مایعات:

مواقعی که به علت بیماری، روزه داری یا مشغله‌ی زیاد به اندازه کافی مایعات مصرف نمی‌کنید یا آب آشامیدنی سالم در دسترس ندارید.

دیگر علل کم آبی عبارتند از:

اسهال، استفراغ: اسهال حاد و شدید می‌تواند موجب از دست دادن بیش از حد آب و الکترولیت‌ها در مدت زمان کوتاهی شود. اگر همراه با اسهال، استفراغ داشته باشید، طبیعتا مایعات و مواد معدنی بیشتری را از دست می‌دهید.


پیشنهاد مطالعه: تقویت باورها و تناسب اندام


تب: به طور کلی هر چه میزان تب بیشتر باشد،بدن شما آب بیشتری را از دست می‌دهد. اگر هم زمان با تب دچار اسهال و استفراغ شوید، میزان کمبود آب بیشتر خواهد شد.

تعریق بیش از حد: هنگامی که عرق می‌کنید، بدن آب از دست می‌دهد. اگر فعالیت شدید انجام دهید و مایعات از دست رفته را جبران نکنید، دچار کم آبی می‌شوید. همچنین آب و هوای گرم و مرطوب باعث افزایش میزان تعریق و افزایش از دست رفتن آب بدن می‌شود.

افزایش ادرار: ممکن است ناشی از دیابت تشخیص داده نشده یا کنترل نشده باشد. بعضی از داروها، مانند داروهای مدر و برخی داروهای ضد فشار خون، به طور کلی باعث افزایش ادرار و در نتیجه کم آبی بدن می‌شوند.

همه‌ی افراد در معرض کم آبی هستند، اما بعضی افراد فاکتورهای خطر بیشتری دارند:

نوزادان و کودکان: بیشترین احتمال ابتلا به اسهال و استفراغ شدید،در نوزادان و اطفال بیشتر است و این گروه نسبت به کم آبی آسیب پذیر هستند.

از اینستاگرام ما دیدن فرماید

instagram.com/vahidkhani_health

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *